همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم معاملات بورس تهران، روز شنبه ۱۲ مرداد به ۱۷۱ میلیون سهم، به ارزش ۶۱۳.۴ میلیارد ریال رسید.

در این روز معاملات انجام شده روی سهام ملی صنایع مس، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به شدت روی سیر حرکت شاخص‌های تاثیر منفی داشتند به طوری که شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) در پایان معاملات با ۱۱۱ واحد افت به ۴۸ هزار و ۹۴۳ واحد نزدیک شد.

در این روز همچنین شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) ۳۰ واحد افت کرد و به ۱۲ هزار و ۶۲۸ واحد بازگشت و شاخص صنعت با ۲۴.۷ واحد افت به ۹ هزار و ۹۹۱ واحد رسید.

همچنین شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با ۳۹ واحد افت مواجه شد و به ۱۱ هزار و ۱۰۴ واحد نزدیک شد اما شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با ۲۳ واحد رشد به ۱۳ هزار و ۴۳۴ واحد افزایش یافت.

بنا بر گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام همزمان با بازگشایی نماد فولاد مبارکه اصفهان پس از برگزاری مجامع عادی فوق‌العاده و عادی به طور فوق‌العاده دوباره صف فروش برای سهام این شرکت تشکیل شد.[مفاهیم پایه بورس: مجمع عمومی]

در این روز دو هزار و ۷۰۷ نفر تعداد ۸۴.۷۶ میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش ۴۶۱.۱۶ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.
تعداد ۶۸۴ دستور فروش نیز در این روز برای ۵.۴ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش ۶۷ میلیارد ریال صادر شد.

حجم عرضه چادرملو امروز به ۸۱۷ هزار و ۵۱۸ سهم به ارزش ۱۲ میلیارد ریال رسید و  بیش از ۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش ۱۱.۴ میلیارد ریال به فروش گذاشته شد.

از سوی دیگر در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران ۹۰۰ نفر برای خرید ۸.۵۸ میلیون سهم سیمان کردستان به ارزش ۷۳ میلیارد ریال اقدام کردند.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، سیمان بهبهان، سیمان شاهرود، ایران خودرو، سرمایه‌گذاری ملی و سرمایه‌گذاری ساختمان از دیگر سهام پرطرفدار امروز بورس تهران بودند.

کد خبر 59560

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز