مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  گفت:  ۱۸۰۰ تخت برای بیماران کرونایی کرمانشاه در نظر گرفته شده است اما به دنبال افزایش تعداد بیماران در موج چهارم، بدون شک به‌سمت راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی و موقت خواهیم رفت.  

بیمارستان - کرونا - اصفهان

دکتر "بهمن روشنی" در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: با توجه به روند افزایشی و صعودی شیوع کرونا در استان و افزایش بستری‌ها از نیمه دوم فروردین، نیاز ویژه به افزایش تخت بستری داریم.  

وی افزود: در موج سوم کرونا در کرمانشاه، ۱۴۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی پیش بینی شد و آمار بستری‌ها به ۱۲۰۰ نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در موج چهارم بستری‌ها از ۱۵۰ به ۷۰۰ نفر در روز رسیده است.  در این وضعیت نیاز به تخت‌های بستری بیشتری احساس می‌شود و به دنبال افزایش تعداد بیماران بستری، بدون شک به‌سمت راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی و موقت خواهیم رفت.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۰۰ تخت برای بیماران کرونایی استان در نظر گرفته شده است، افزود: در همه بیمارستان‌های استان و مراکز امام رضا (ع)، گلستان، نسیم، فارابی، امام خمینی (ره) و دکتر محمد کرمانشاهی،  بیماران مبتلا به کرونا بستری هستند.

روشنی اضافه کرد: در استان کرمانشاه ۳۴۰ تخت ICU وجود دارد. با توجه به اینکه ۳۰ درصد بیماران کرونایی به ICU نیاز دارند و اگر آمار همچنان صعودی باشد  به ۶۰۰ تخت ویژه در استان نیاز است.

وی در ادامه از مردم خواست تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه به کنترل بیماری کمک کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به قدرت سرایت ویروس کرونا، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی، باعث سختی کار کادر درمان می‌شود. مردم به محض درگیری با ویرورس کرونا، برای درمان زودتر مراجعه کنند.

کد خبر 595366
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha