سرویس اطلاعات خارجی روسیه اتهام‌زنی‌های مجدد آمریکا درباره حمله سایبری و تعیین جایزه برای کشتن سربازان آمریکایی را بی‌معنی توصیف کرد.

آمریکا روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز پنجشنبه ادعاهای واشنگتن درخصوص نقش مسکو در حملات سایبری علیه زیرساخت‌های آمریکا را رد کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، این نهاد اطلاعاتی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فقط می‌گوییم که کمترین علاقه‌ای به خواندن این چرندیات نداریم».

این بیانیه، دستور اجرایی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را نمونه‌ای از «لفاظی و اغراق‌گویی» واشنگتن درباره توان نهادهای اطلاعاتی این کشور توصیف کرد.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

این تحریم‌ها بر اساس دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا با محور اعلام «وضعیت اضطراری ملی» علیه روسیه وضع شده‌ که از ۱۴ ژوئن امسال اجرایی می‌شوند و علاوه بر موارد ذکر شده، ۶ شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی را نیز در بر می‌گیرند.

کاخ سفید اعلام کرد بر اساس این تحریم‌ها، وزارت خزانه‌داری آمریکا از تبادل مالی شرکت‌های آمریکایی با نهادها و افراد تحت این تحریم‌ها ممانعت خواهد کرد.

دولت آمریکا همچنین بار دیگر ادعاهای خود درباره نقش روسیه در حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های آمریکا و تعیین جایزه برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان را تکرار کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که به تحریم‌های آمریکا و اقدام این کشور در اخراج ۱۰ دیپلمات روس پاسخ خواهد داد. این وزارتخانه همچنین «جان جی. سالیوان»، سفیر ایالات متحده در روسیه را  فراخواند.

کد خبر 595345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha