وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد با شناسایی ۲۵ هزار و ۷۸ بیمار جدید رکوردی تازه از شناسایی روزانه بیماران کرونا ثبت شد و با فوت ۳۲۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید در شبانه‌روز گذشته، تعداد جانباختگان بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت امروز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد:  از دیروز تا امروز (۲۵ فروردین ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۷۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۷۲ نفر رسید. 

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تا کنون یک میلیون و ۷۴۹ هزار و  ۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۴ هزار و ۶۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تا کنون ۳۶۵ هزار و ۱۶۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۰۲ هزار و ۷۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق‌شده در کشور به ۴۶۷ هزار و ۸۷۱ دوز رسید.

کد خبر 595295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha