مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

دزفول، شهری نیم میلیون نفری در شمال خوزستان است که از ۲ ماه پیش تاکنون شرایط سختی از نظر شیوع کرونا دارد و این روزها روزانه حدود ۳۰۰ تست کرونا در این شهر مثبت می‌شود و ۲۰۰ بیمار کرونایی به اورژانس تنها بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان مراجعه می‌کنند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، «علی فرهمندپور» فرماندار ویژه دزفول چند روز پیش در خبری از پر شدن تخت‌های بیمارستانی و بستری بیماران در راهروهای بیمارستان خبر داده بود، ‌ اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول این خبر را به طور کامل تایید نکرد.

«علی قمیشی» در این باره به همشهری گفت:‌ از ۵/۲ ماه پیش در یک خیز سنگین از بیماری کووید ۱۹ و درگیری با گونه جهش یافته انگلیسی بیماری، تقریبا همه ظرفیت بیمارستان به جز بیماران اورژانسی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ بخش از بیمارستان به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند، افزود: در برخی روزها و ساعات به دلیل تراکم بیماران کرونایی ممکن است در ساختمان اورژانس از تخت‌های اضافه استفاده کنیم، اما در بخش‌های بستری این‌طور نیست.

به گفته قمیشی، تمام پرسنل پرستاری در حوزه‌های آموزشی و بهداشتی هم به بیمارستان فراخوانده شده‌اند و این روزها اولویت اول دانشگاه، مدیریت بیماری و درمان بیماران کووید است.

قمیشی توضیح داد: روزانه تا ۲۰۰ نفر بیمار تنفسی و کرونایی به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند و در صورت نیاز در روزهای آینده و تکمیل ظرفیت بخش‌ها، بیمارستان‌های خصوصی، ارتش و... به بستری این بیماران اختصاص خواهند یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاکید بر روند صعودی بیماری در این شهرستان به شهروندان توصیه کرد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از سفر و تردد غیرضروری خودداری کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول تعداد روزانه مراجعان با علائم کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول بیشتر از ظرفیت پذیرش بیمارستان است و پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی آمار ابتلا در دزفول تا ۳ هفته دیگر ادامه داشته باشد.

کد خبر 595280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha