مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

طرح تامین ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و اقشار آسیب پذیر در استان فارس از سال گذشته تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: اجرای طرح تامین مسکن محرومان و توسعه روستایی امسال هم در اولویت بنیاد مسکن قرار دارد و با جدیت دنبال می شود.

عطا الله زمانی درباره جزئیات این طرح افزود: به مالکان هر واحد مسکونی مددجویی در قالب این طرح ۳۰۰ میلیون ریال کمک رایگان پرداخت شده که تاکنون در این زمینه ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: این طرح در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه سال ۹۹ در فارس اجرایی شد. در قالب این طرح وام های ارزان قیمت به ارزش ۵۰ میلیون تومان در اختیار مالکان واحدهای مسکونی قرار می گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به تامین مسکن شهری متناسب با سطوح درآمدی شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای ۵ هزار و ۳۴ واحد مسکونی در قالب ۸۸ طرح در استان فارس، طراحی یک هزار و ۳۳ واحد مسکونی در قالب ۳۷ پروژه در دست اجرا از جمله عملکردها در حوزه مسکن شهری است.

زمانی ادامه داد: در این حوزه ۷۱ پروژه مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد برای ساخت ۲ هزار و ۱۰۷ واحد مسکونی در حال اجرا است.  

وی با اشاره به استقبال کم نظیر متقاضیان طرح مسکن ملی در فارس به ویژه در مناطق جنوبی استان نیز گفت: ۴ هزار و ۲۵۶ قطعه زمین برای اجرای این طرح در فارس آماده شده است.  

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: تاکنون ۲۲ هزار و ۱۸۶ نفر برای مشارکت در این طرح نام نویسی کرده‌اند و شمار متقاضیانی که تایید نهایی شده‌اند، پنج هزار و ۹۸۷ نفر است.

بر اساس این گزارش، شهرستان‌های لارستان، اوز، گراش، خنج و دیگر شهرهای جنوب استان فارس با استقبال کم نظیر از طرح مسکن ملی رکورد کم سابقه‌ای را در کشور به ثبت رساندند.

کد خبر 595279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha