پژوهشگران آلمانی یک چشم الکترونیکی ساخته‌اند که ظاهری شبیه به چشم انسان دارد.

Eyecam

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیو اطلس این چشم الکترونیکی که «آی‌کم» (Eyecam) نام دارد، بوسیله گروهی از پژوهشگران در دانشگاه سارلند آلمان ساخته شده است و بخشی از برنامه بزرگتری است که هدف آن ایجاد میانجی‌های الکترونیکی قابل‌استفاده روی بدن است.

«آی‌کم» شامل یک بدنه پلیمری پرینت سه‌بعدی‌شد، یک پوست سیلکونی رنگدانه‌دار، یک ابروی ساخته شده از کاشتن موی انسانی، یک کره چشم مصنوعی و بالاخره اجزای الکترونیکی درونی است. از جمله این ابزارهای الکترونیکی یک میکروکامپیوتر Raspberry Pi Zero، یک دوربین ویدئویی کوچک 720p/60fps کارگذاشته شده درون کره چشم و شش موتور خودکنترل است. این موتورها هنگامی که دوربین کاربر را دنبال می‌کند، کره چشم را به عقب و جلو حرکت می‌دهند و به علاوه به طور متناوب پلک زدن و بالا بردن ابرو را امکان‌پذیر می‌کنند.

همه این مجموعه قابل اتصال به ورودی یواس‌بی کامپیوتر میزبان است که به سادگی این وسیله را به عنوان یک وب‌کم شناسایی می‌کند.

این پژوهشگران می‌گویند وسایلی مانند «آی‌کم» ممکن است روزی رابطه دوطرفه انسان/کامپیوتر را با ابراز احساسات یا بازنمایی وضعیت ذهنی کاربر به سطحی بالاتر ارتقا دهند. برای مثال اگر این وسیله دریابد که کاربر خسته به نظر می‌رسد، ممکن است ظاهر این چشم حالتی افتاده و خسته پیدا کند.

اما جدا از اینها، هدف فعلی این پژوهشگران این است که طراحی بهتری برای دوربین‌ها ایجاد کنند.

گام بزرگ به سوی چشم الکترونیک

کد خبر 595207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha