عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه در صورتی که توزیع کالا در شبکه صورت گیرد، صف تشکیل نمی شود، گفت: فروشگاه های زنجیره ای فرصت مناسبی برای توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب دولت هستند؛ این فروشگاه‌ها آماده همکاری در توزیع کالاهای اساسی بوده و به نحو احسن کار خود را بلد هستند.

محمد+رشیدی.jpg

"محمد رشیدی" در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا درباره نقش فروشگاه‌های زنجیره ای در توزیع کالاهای اساسی، گفت: در حال حاضر کالاهای اساسی مانند میوه، مرغ و... به میزان کافی در کشور وجود دارد و مشکل اصلی نابسامانی موجود در بازار، به شبکه توزیع ناکارآمد باز می‌گردد، این درحالی است که فروشگاه های زنجیره‌ای دولتی و بخش خصوصی بهترین فرصت برای توزیع کالاهای اساسی هستند زیرا مردم بسیاری از اقلام موردنیاز خود را از این فروشگاه‌ها تامین می کنند.

وی با بیان اینکه روش کار فروشگاه‌های زنجیره ای مشخص است، اضافه کرد: می‌توان با استفاده از یک ناظر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شبکه توزیع کالاهای اساسی را کنترل کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه ما بهترین امکانات فروشگاه زنجیره‌ای را داریم که می تواند به عنوان سیستم توزیع از آن استفاده شود، تصریح کرد: باید کالای اساسی مورد نیاز را به موقع در اختیار این فروشگاه ها قرار داد تا بتوانند به دست مصرف کنندگان برسانند.

رشیدی با بیان اینکه در صورتی که توزیع کالا در شبکه صورت گیرد، صف تشکیل نمی شود، ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای فرصت مناسبی برای توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب دولت هستند؛ این فروشگاه‌ها آماده همکاری در توزیع کالاهای اساسی بوده و به نحو احسن کار خود را بلد هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت حمایت از فروشگاه های زنجیره ای، گفت: در تمام دنیا مردم به راحتی از این فروشگاه ها خرید می‌کنند زیرا مواد غذایی و بهداشتی موردنیاز خود را می توانند از یک مکان خریداری کنند بنابراین سایر کشورها با ارائه تسهیلات، امکانات و.. از این فروشگاه ها حمایت می کنند.

به گفته رشیدی دولت آنگونه که باید تسهیلات مورد نیاز فروشگاه های زنجیره ای را تامین نکرده است بنابراین بسیاری از آنها در آستانه ورشکستگی هستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی توجهی دولت موجب شد که مجلس به موضوع تنظیم بازار ورود کرده و با فراخوان دو وزرای صمت و جهاد کشاورزی درصدد ساماندهی بازار برآید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: حمایت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای منافاتی با کمک به سوپرمارکت‌های محلی ندارد زیرا مردم نیازهای جزئی خود را از مغازه های محلی تامین می کنند و خریدهای کلی خود را از فروشگاه ها انجام می دهند.

کد خبر 595108

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha