رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم گفت: در سال ۱۳۹۹ دستور توقف ۱۵۰ پروژه که مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی را رعایت نکردند، صادر شد.

ساخت و ساز

اسماعیل اسدی در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ واحد نظارت عالیه از ساختمان‌های سطح شهر و استان قم به صورت مستمر بازدید کرده و بر اساس گزارش‌های ارسال شده، ۱۵۰ پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد.

وی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پروانه صادر شده در سال گذشته تعداد ۷۴۲ مورد بازدید توسط ناظران عالیه این اداره کل انجام شده است.

اسدی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ناظران می‌بایست ۲۵ درصد پروژه‌ها را بازدید کنند که این تعداد حدود ۵۰۰ بازدید است اما در سال گذشته ۳۰ درصد پروژه‌ها مورد بازدید قرار گرفتند.

به گفته رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم، برای سال ۱۴۰۰ بازدید از ۸۰۰ پروژه ساخت و ساز در استان قم پیش بینی شده است.

شهروندان قمی می توانند هر گونه تخلف در ساخت و ساز را با مراجعه به سامانه نظارت عالیه امور مقررات ملی و کنترل ساختمان (سنامک) به نشانی https://snam.mrud.ir/ گزارش دهند.

کد خبر 595105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha