رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی ما این است که نرخ سالانه بیکاری سال ۹۹ نسبت ‌به سال ۹۸ حدود ۰/۸ درصد کاهش پیدا کند.

حبیب الله وفایی

به گزارش همشهری آنلاین، بنابر گزارش مرکز آمار ایران در جدول بیکاری زمستان ۹۹، کرمانشاه با نرخ بیکاری۱۷.۹ درصد، پس از استان کردستان با نرخ بیکاری ۱۸.۸ درصد در جایگاه دوم بیکاری کشور قرار گرفت. همچنین آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد در جایگاه سوم این جدول قرار دارد. در جدول بیکاری زمستان ۹۹ آمار نرخ بیکاری میانگین کشوری به ۹.۷ درصد رسیده که نسبت به زمستان سال گذشته ۹ دهم درصد کاهش دارد. طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید 3 درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، 3 درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از 5 سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت. براساس آمار و سند جامع اشتغال استان کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه و رسیدن به میانگین کشوری در سا ۹۹ محقق نشده است.

«حبیب‌الله وفایی» در گفتگو با همشهری آنلاین با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در استان افزود: پیش‌بینی ما این است که نرخ سالانه بیکاری سال ۹۹ نسبت ‌به سال ۹۸ حدود 0/8 درصد کاهش پیدا کند اما با این‌حال حدود ۱.۵ درصد از سند جامع اشتغال استان عقب هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان گذشته را ۱۸ درصد اعلام کرده است، گفت: با توجه به مشکلات مختلف از جمله پیامدهای منفی و متعدد کرونا در کسب‌ و کار استان، چنین نرخی برای بیکاری استان دور از انتظار نبود.

وی به تاثیر شیوع کرونا بر افزایش بیکاری و کاهش اشتغال در دنیا اشاره کرد و گفت: بی‌شک دیگر در جایگاه اول و شاید دوم بیکاری کشور نخواهیم بود و این یک اتفاق خوب برای استان محسوب می شود. وفایی در ادامه اضافه کرد: استان برخلاف 2سال گذشته، در سال ۹۹ از سند جامع اشتغال عقب خواهد ماند که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شرایط برای جبران این عقب‌افتادگی مهیا شود. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: نرخ سالانه بیکاری استان‌های کشور در سال ۹۹ در اردیبهشت امسال از سوی مرکز ملی آمار ایران اعلام می شود.

کد خبر 595075
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha