محصولات کشاورزی جنوب کرمان به دلیل کمبود کامیون‌های حمل‌بار روی زمین‌ مانده و تعاون روستایی این منطقه برای حمایت از کشاورزان منطقه و جلوگیری از تلف شدن محصولات اقدام به خرید تضمینی پیاز کرده و بخشی از آن را به صورت رایگان در اختیار نهادهای حمایتی قرار داده است.

پیاز

سرپرست سازمان تعاون روستایی جنوب ‌کرمان با بیان این مطلب اظهار کرد: از زمان آغاز برداشت این محصول تا کنون این نهاد ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن پیاز از پیازکاران منطقه جنوب کرمان به صورت تضمینی خریداری کرده و این خریدها به میزان ۵۰۰ تن در روز تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

«فاطمه میرساردو» بیان کرد: هدف سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان حمایت از کشاورزان است و می‌خواهد جلوی هدر رفت محصول و ضرر و زیان کشاورزان منطقه را بگیرد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۱۴ تن پیاز جنوب کرمان را به صورت رایگان به کمیته امداد استان تحویل داده‌ایم تا در اختیار خانوارهای تحت پوشش خود قرار دهند. این درحالی‌است که اکنون نیز آماده تحویل ۱۳۰۱ تن پیاز رایگان دیگر به نهادهای حمایتی مانند کمیته‌های امداد و بهزیستی سراسر کشور هستیم.

میرساردو گفت: نماینده کمیته امداد کرمان در منطقه جنوب این استان مستقر است تا هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد. درواقع نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی سراسر کشور می توانند با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان‌ پیاز رایگان دریافت کنند و تنها شرط ما تامین کامیون حمل بار یا تقبل هزینه حمل و نقل ازسوی آن نهادهاست.

سرپرست سازمان تعاون روستایی جنوب ‌کرمان ادامه داد: تاکنون ۱۰۰۰ تن از این محصول خریداری شده و به صورت استعلام بها به‌فروش رفته است. همچنین مرحله بعدی فروش به صورت استعلام بها در حال انجام است و متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در این مرحله شرکت کنند. فرصت ثبت‌نام تا ۲۸ فروردین و اولویت با کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی است. هر شرکت کننده‌ای قیمت بیشتری بدهد محصول در اختیارش قرار خواهد گرفت.

کد خبر 595070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha