مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

علی رغم افزایش مجدد ۳۰ درصدی قیمت تراکتور، این محصول تنها در بازارسیاه و به دوبرابر قیمت از سوی دلالان فروخته می‌شود.

تراکتور

به گزارش همشهری آنلاین، تراکتورسازی ایران که مهمترین کارخانه آن در محدوده شهری تبریز است، سهم بزرگی در تامین بازار تراکتور کشور دارد. این کارخانه سالانه حدود ۲۰ هزار تراکتور تولید می‌کند که حدود ۲ هزار دستگاه آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود و مابقی در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

با این‌حال بر اساس تازه‌ترین اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت تراکتورسازی ایران، این شرکت اعلام کرد که از ۲۲ فروردین امسال نرخ فروش محصولات خود را افزایش داده است.

طبق مصوبه جلسه شماره ۸۹ هیات مدیره شرکت که در ۱۶ فروردین امسال مصوب شد، نرخ فروش محصولات این شرکت ۳۰ درصد افزایش یافته است. البته آخرین بار قیمت تراکتور مهر سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی را تجربه کرده بود. اما با این وجود از نخستین روزهای سال جاری عرضه تراکتور در بازار آزاد عملا صورت نمی‌گیرد و فروش تراکتور تنها توسط حواله های پیش فروش شده است که نوبتی چندین ساله را تجربه می کند.

کشاورزان استان که با بارش‌های خوب زمستان و پائیز امید به توسعه کشت دارند با کمبود تراکتور در بازار و مشکل مواجه شده‌اند.

به گفته امید دیزجی از فروشندگان لوازم ماشین آلات کشاورزی چهار راه نادر تبریز، قیمت تراکتور در بازار آزاد حداقل دو برابر قیمت‌های اعلامی از سوی کارخانه است.

وی به همشهری آنلاین می‌گوید: در حالی که قیمت‌ها از نیمه سال گذشته دو بار افزایش داشته اما بازهم تراکتور در بازار کمیاب است.

اسد نصرتی، کشاورز خسروشاهی هم از وضعیت نابسامان تهیه تراکتور خبر می‌دهد و بیان می‌کند: تراکتوری که سال قبل حدود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت داشت امسال به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان هم قابل تهیه نیست و تراکتورهای معمولی مورد استفاده که کارایی لازم برای مزارع را داشته باشد اکنون قیمتی معادل ۴۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد دارند.

تلاش خبرنگار همشهری آنلاین برای کسب جوابیه از مسئولان تراکتور سازی و مدیران روابط عمومی این کارخانه تا کنون به جایی نرسیده و تلفن مدیران این کارخانه هم اغلب خاموش یا در دسترس نیست.

کد خبر 595051

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha