مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با وجود کاهش چشمگیر ذخایر برفی و آبی سدهای استان، امسال قطعی آب نداریم.

سد

یاسر رهبردین روز چهارشنبه در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: خوشبختانه با حفظ تراز مخزن سدهای استان و ‌پیش‌بینی‌های به موقع تا پایان شهریور مشکل قطعی آب نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: این تراز با آبگیری‌های انجام شده به ویژه در سدهای بوکان و مهاباد حفظ شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: دلیل رهاسازی نکردن آب سدهای استان، وجود حداقل نیازهای کشاورزی بود که در این بخش ۴۰ درصد کاهش مصرف داشتیم.

رهبردین افزود: در صورت رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه با مشکل جدی در حوزه کشاورزی رو به رو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت تا پایان شهریور ۸۷۸ میلیون مترمکعب مصرف آب خواهیم داشت، گفت: باید تراز مخازن سدهای استان را حفظ کنیم تا در قست‌هایی که از طریق پمپاژ آب شرب استفاده می‌کنند دغدغه کیفیت آب نداشته باشیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی یکی از مهمترین موارد تامین کننده آب سدهای استان را ذخایر برفی عنوان کرد و افزود: این رقم امسال با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۳۱ میلیون مترمکعب رسیده است. این در حالی است که در زمان مشابه سال گذشته، میزان ذخیره برفی در آذربایجان غربی ۴۵۸ میلیون مترمکعب بود.

رهبردین درباره ورودی مخازن هفت سد حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: این رقم طی سال جاری۸۸۰ میلیون مترمکعب بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب ورودی به سدها ثبت شده بود.

وی همچنین از کاهش ورودی آب طی فروردین امسال به پشت سدهای آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: تاکنون فقط ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب طی این ماه وارد سدهای استان شده و طبق پیش‌بینی‌ها حداکثر میزان ورودی آب به سدهای استان در حوضه دریاچه ارومیه به ۱۳۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

کد خبر 595049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha