گروه طالبان اعلام کرد درصورتی که نشست صلح افغنانستان در استانبول این هفته برگزار شود، در این نشست شرکت نمی‌کند.

طالبان

همشهری آنلاین - گروه طالبان اعلام کرد درصورتی که نشست استانبول این هفته برگزار شود، در این نشست شرکت نمی‌کند.

ترکیه قرار است روز جمعه نشستی سرنوشت‌ساز برای صلح افغانستان برگزار کند که در آن نمایندگانی از سازمان ملل، قطر و آمریکا نیز حضور خواهند داشت.

شبکه‌ تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات، مدت زمان نشست را ۱۰روز اعلام کرده است. قرار است هیأتی متشکل از نمایندگان دولت و احزاب سیاسی افغانستان نیز از کابل راهی استانبول شود.

محمد نعیم، سخنگوی طالبان، به الجزیره گفت که گروه طالبان هنوز آماده شرکت در نشست نیست و به‌دنبال نهایی کردن طرح خود است. قرار بود نشست استانبول تا پیش از ضرب‌العجل تعیین شده در توافقنامه طالبان و آمریکا برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان برگزار شود تا تکلیف دولت آینده افغانستان مشخص شود. اول‌ماه می‌(۱۱اردیبهشت) تاریخی است که طالبان و آمریکا برای خروج نیروهای خارجی تعیین کرده‌اند اما کاخ سفید اعلام کرده که قصد ندارد در این تاریخ نیروهایش را از خاک افغانستان بیرون بکشد. ادامه درگیری‌ها دلیل اصلی مطرح شده از سوی دولت جو بایدن برای لغو تاریخ تعیین شده است.

دیروز همزمان با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و نیروهای دولتی در افغانستان، اشرف غنی پیشنهاد آتش‌بس سراسری درماه رمضان را مطرح کرد؛ پیشنهادی که هنوز پاسخی از سوی رهبران طالبان به آن داده نشده است.

کد خبر 594915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha