رویکرد عجیب تلویزیون بی‌بی‌سی به پوشش خبر مرگ پرنس فیلیپ، همسر ملکه انگلیس صدای شهروندان انگلیسی را هم درآورد و بیش از ۱۱۰ هزار نفر به این رویکرد شکایت رسمی کردند.

مرگ پرنس فیلیپ

به گزارش همشهری آنلاین، پوشش تصویری و خبری مرگ پرنس فیلیپ در ۹۹ سالگی رکورد شکایت از یک برنامه خاص را در تاریخ تلویزیون بریتانیا شکست. به این ترتیب، شهروندانی که انتظار داشتند برنامه‌های محبوب خود از جمله «ایست‌اندرز» و «مسترشف» را راس ساعت همیشگی تماشا کنند، سرخورده از دیدن دائمی پوشش حاشیه‌های مرگ بزرگ خاندان سلطنتی بریتانیا از این روند شکایت کردند.

تا پایان روز دوشنبه به وقت بریتانیا دست‌کم ۱۱۰ هزار و ۹۹۴ شکایت رسمی از تلویزیون بی‌بی‌سی ثبت شده که در تاریخ تلویزیون سابقه نداشت. در واقع، بسیاری از مردم در اعتراض به این روند گیرنده‌های خود را خاموش کردند تا میزان تماشای تلویزیون در روزهای گذشته به کمترین اندازه در سال‌های اخیر برسد. این شرایط بیش از همه به سود تلویزیون‌های اینترنتی شد.

آنچه در چند روز گذشته در بی‌بی‌سی رخ داده، یکی از بدترین واکنش‌ها در تاریخ به شیوه برنامه‌سازی و پوشش خبری این شبکه تلویزیونی قدیمی است. بازخوردها چنان منفی بوده است که کارشناسان گمان می‌کنند مدت‌ها طول می‌کشد تا شبکه‌های یک و دو بی‌بی‌سی بتوانند زیر این بار سنگین کمر راست کنند. هر چند حاشیه‌های مرگ پرنس فیلیپ همچنان ادامه دارد.

نکته جالب و عجیب در این میان، به حاشیه رفتن بحران پاندمی کرونا در بریتانیاست که آن هم به لطف پوشش خبر مرگ پرنس فیلیپ رخ داده است. رکورد پیشین بیشترین شکایت از بی‌بی‌سی در تاریخ ۶۳۰۰۰ هزار مورد و مربوط به برنامه «جری اسپرینگر: اپرا» بود که سال ۲۰۰۵ پخش شد و انتقاد شدید مسیحیان را برانگیخت.

کد خبر 594793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha