روزگذشته ۲۳ فروردین، انتشار خبر تلف شدن ۲۷۰ هزارکیلو ماهی سردابی در ۳ مزرعه پرورش ماهی لردگان در استان چهارمحال و بختیاری در رسانه‌ها بازتاب داشت.

مرگ ماهی

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرشیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  روز گذشته پیرامون خبر ردپای پتروشیمی لردگان در مرگ ۲۷۰ تن ماهی، اطلاعاتی ارائه کرده بود که امروز (۲۴ فروردین) طی تماس با خبرنگار همشهری آنلاین، گفته‌های خود را اصلاح کرد.

محمد کریمی در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهارکرد: روز گذشته من طی مصاحبه برخی اطلاعات را به طور کامل ارائه ندادم به همین دلیل نیاز است که برخی موارد اصلاح شوند. یکی از موارد اصلاحی  واژه «محرز» است. در مصاحبه پیشین گفته بودم که «در مدت یک سال فعالیت شرکت کود شیمیایی اوره لردگان ۴ پرونده آلودگی محیط‌زیستی برایش تشکیل و تاکنون ۳ مورد آن محرز شده است. پرونده چهارم که مربوط به ۲۱ فروردین است در دست بررسی قرار دارد.» کلمه محرز صحیح نیست، زیرا هنوز دادگاه در این باره حکمی صادر نکرده و باید جمله را اینگونه اصلاح کنم که پرونده‌های مذکور همچنان در دست بررسی است.

مدیرشیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین اظهار کرد: باید در مورد تلفات هم توضیح کامل و شفاف‌تری ارائه بدهم. عدد ۲۷۰ تن درست است، با این توضیح که ۱۲۰ تن ماهی به‌طور کامل تلف شدند، اما برای اینکه بتوانیم جلوی خسارت بیشتر را بگیریم دستور برداشت ۱۵۰ تن ماهی زنده از استخرهای نزدیک به محل را دادیم و این ماهی‌ها بعد از برداشت روانه سردخانه شدند. اگر آزمایش‌ها نتیجه بخش باشد و طی آن اعلام شود که ماهی‌ها مسموم نیستند، آنها را روانه بازار مصرف خواهیم کرد.

کریمی ادامه داد: همچنین در مصاحبه دیروز گفتم با وجود اینکه نماینده پتروشیمی لردگان نیز برای جلسه رسیدگی به موضوع مسمومیت ماهیان در محل حادثه دعوت شده بود، اما حضور نیافت؛ باید این توضیح را بدهم که مسئول برگزاری این جلسه ما نبودیم. درواقع ما جزو مدعوین در این جلسه بودیم. برهمین اساس طی تماسی که یکی از مسئولان این شرکت با من گرفتند اظهار کردند که «اصلا ما برای شرکت در این جلسه دعوت نبوده‌ایم».

مدیرشیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری درپایان اظهار کرد: تحقیقات و آزمایش‌ها همچنان ادامه دارد و نتیجه آن متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 594773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha