مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

پرداخت تسهیلات ناشی از شیوع بیماری کرونا به واحدهای گردشگری و صنایع دستی برای صاحبان این مشاغل در استان قزوین بسیار امیدوارکننده بود و مانع تعطیلی بسیاری از این واحدها شد.

بوم گردی

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: شیوع بیماری کرونا آسیب بسیاری به برخی مشاغل به ویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی وارد کرد. واحدهای پذیرایی و اقامتی تعطیل شدند و کارگاه های صنایع دستی نیز فرصتی برای عرضه محصولات خود نداشتند. صاحبان این مشاغل خسارت دیدند و ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعمل هایی را برای پرداخت تسهیلات وجبران این خسارت به این افراد صادر کرد.

علیرضا خزائلی افزود: در سال گذشته ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در این زمینه ۱۶۸ فقره پرونده تشکیل شد که از این تعداد ۱۱۴ پرونده مربوط به مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری بود. این مراکز و واحدها ۸۶ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی خود را دریافت کردند.  

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین ادامه داد: البته پرونده های دیگر متقاضیان نیز از سوی بانک های عامل در دست بررسی است. مشکلی که در این زمینه برای متقاضیان وجود دارد بحث داشتن ضامن است که امیدواریم بانک ها در پذیرفتن ضامن ها با این افراد همکاری کنند و تسهیلات پرونده‌های باقی مانده نیز در اسرع وقت پرداخت شود.

خزائلی در مورد ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع دستی نیز گفت: برای حمایت از صاحبان این مشاغل هم ۳۲۵ پرونده تشکیل شده که همگی متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

همچنین تاکنون از ۲۹۴ پرونده با اشتغال ۴۷۵ نفر حمایت شده و ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین بیان کرد: مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری آسیب بسیاری دیدند و امیدوار هستیم روند پرداخت تسهیلات به این افراد سریع تر انجام شود تا مانع تعطیلی این واحدها شود و تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی بتوانند به فعالیت خود همچنان ادامه دهند.

کد خبر 594743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha