محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، درباره تروریسم هسته‌ای و خرابکاری در مرکز غنی‌سازی نطنز نوشت، هدف قرار دادن تعمدی یکی از تأسیسات هسته‌ای تحت پادمان، جنایت جنگی است.

ظریف

به گزارش همشهری‌آنلاین ظریف که در رشته توئیتی از نامه خود به گوترش خبر داد، افزود: خطاب به دبیر کل سازمان ملل نوشتم که هدف قرار دادن تعمدی یکی از تاسیسات هسته‌ای تحت پادمان — با خطر بالای نشت سراسری و بی‌هدف مواد رادیواکتیو — یک تروریسم هسته‌ای و جنایت جنگی است.

او ادامه داد: اسرائیل در خصوص اقدام برای جلوگیری از احیای برجام بعد از انتخابات ایالات متحده تهدید کرده بود و هم‌اکنون به رخ می‌کشد.

وی افزود: اگر ایالات متحده خواهان جلوگیری از پیامدهای این قمار احمقانه است، باید از استفاده از تروریسم اقتصادی که از سوی ترامپ اجرا شد، یا تروریسم هسته‌ای اخیر به عنوان اهرم مذاکراتی دست بکشد و تمامی تحریم‌های اعمال‌شده، مجددا اعمال‌شده و تغییر نام یافته از زمان اجرای برجام را لغو کند.

ظریف تصریح کرد: پس از راستی‌آزمایی به موقع از لغو تمامی تحریم‌های ایالات متحده، ایران با توقف اقدامات جبرانی خود پاسخ خواهد داد؛ اقداماتی که هم‌اکنون به دلیل خرابکاری هسته‌ای اخیر به طور چشمگیری سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

کد خبر 594692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha