مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

تغییرات اقلیمی و برداشت‌های بی‌رویه گونه‌های گیاهی زنگ خطر انقراض گونه‌های گیاهی در آذربایجان غربی را به صدا در آورده است.

گیاهی

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌غربی  با بیان اینکه این استان از مجموع ۸هزار گونه گیاهی کشور بیش از ۱۴۰۰گونه را در خود جای داده است، گفت: مردم در آغاز فصل بهار در مناطقی مانند دره شهدا، قاسملو، کوه سیر و قوشچی در شهرستان ارومیه به جمع‌آوری گونه‌های گیاهی می‌پردازند که همین موضوع موجب شده است گونه‌های گیاهی خوراکی در معرض خطر انقراض قرار گیرند.

محمد رضایی ۷۰ تا ۱۰۰گونه از گیاهان دارویی استان را خوراکی دانست و افزود: ۶۰گونه از گیاهان شناسایی شده از جمله بیزه، اله گز، نعناع کوهی، ریواس، کنگر و ثعلب بومی منطقه هستند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان‌غربی درباره فرآیند نجات‌بخشی این گیاهان از خطر انقراض هم اظهار کرد: بررسی اکوسیستم‌های در معرض خطر با هدف تعیین جایگاه حفاظتی آن‌ها، ارائه برنامه حفاظتی و تهیه و انتشار فهرست قرمز گیاهان و اکوسیستم‌های ایران در دستور کار قرار گرفته است که این کار با هدف تعیین جایگاه حفاظتی گونه‌های گیاهی کشور و تهیه برنامه‌های حفاظتی و مدیریت منابع طبیعی انجام می‌شود.

کد خبر 594570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha