زین‌الدین زیدان باز هم رئال و خودش را از یک بحران دیگر نجات داد؛ آن‌هم در سخت‌ترین هفته سال‌های اخیر این تیم.

زیدان

به گزارش همشهری‌آنلاین، زیدان یک بازی بزرگ دیگر و یک ال‌کلاسیکوی دیگر را برد. این ششمین باری بود که به‌عنوان سرمربی موفق به شکست بارسلونا می‌شد. او اتلتیکو را پس از ۲۶ بازی بدون باخت متوالی این تیم شکست داده بود و حالا نوبت بارسایی بود که ۱۹ بازی پیاپی نباخته بود و تنها تیم بدون باخت در ۵ لیگ بزرگ اروپایی محسوب می‌شد. رئال در ۱۱ ال‌کلاسیکوی قبل از زیدان ۷ باخت، یک تساوی و تنها ۳ برد به‌دست آورده بود؛ پس از زیدان این آمار به ۶ برد، ۳ مساوی و ۲ باخت تبدیل شد. زیدان موفق شد در ۶ بازی برابر بارسلونا مقابل ۴ مربی مختلف پیروز شود؛ مقابل کومان (۲ بار)، والورده (۲)، ستین و انریکه و در ۳ ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، دی‌استفانو و نوکمپ.

پس از باخت پریشب به رئال، هواداران بارسا علیه دمبله موضع گرفتند و همچنین رونالد کومان که اعتراض شدیدی به داوری داشت. آنها معتقدند با این مربی فقط می‌توان بازی‌های کوچک را برد و در هیچ مسابقه بزرگی برد در دسترس نیست؛ مثل بازی با پاری‌سن‌ژرمن، ۲ ال‌کلاسیکو، یوونتوس، اتلتیکو و... آنها می‌گویند اگر زیدان بدون ۲ مدافع اصلی‌اش و بدون مدافع راست تخصصی می‌تواند مدعی اصلی لالیگا و لیگ قهرمانان باشد، چرا کومان نمی‌تواند؟ صحنه مشکوک برخورد نصفه‌ونیمه مندی با بری‌تویت از دید پیکه، ‌آلبا، کومان و برخی هواداران پنالتی بود اما همگی اعتقادی به چنین چیزی نداشتند. کریستوبال سوریا، خبرنگار بارسایی گفته: «شاید به‌خاطر این حرفم به زندان بروم ولی برخورد مندی و بریت‌ویت پنالتی نبود.»

گزارشگر رادیو کاتالونیا هم حین بازی می‌گفت: «نه هیچی نبود! از دور که نگاه می‌کنی انگار پنالتی است اما در بازپخش نه.» عده‌ای این صحنه را مشابه برخورد لنگله با راموس در دیدار رفت می‌دانند که آن صحنه پنالتی گرفته شده بود؛ آخرین پنالتی این فصل رئال مادرید. روزنامه‌های کاتالونیایی هم زیاد روی این صحنه مانور نکرده‌اند و بیشتر بابت ضربه پدیده جدید تیم یعنی ماریبا که در ثانیه پایانی به تیر افقی دروازه کورتوا خورد حسرت می‌خورند. این بازی جدا از ۳ گلی که داشت، ۴ تیر دروازه هم چاشنی‌اش بود که سهم هر تیم ۲ تا بود.

پیکه که با آمپول مسکن خودش را به این بازی رسانده بود اما به میدان نرفت، آخر بازی همراه با آلبا و کومان با داور، مانسانو درگیر شد و کارت زرد گرفت. داور یک‌بار هم به مسی که اعتراض داشت گفت: «اگر قوانین را نمی‌دانی، برایت توضیح بدهم. احتمالا از بین ۲۰‌کارت قرمز گذشته که در ال‌کلاسیکو داده شده، ۱۵‌کارت نصیب بازیکنان رئال (این‌بارکاسمیرو) و ۵ کارت سهم بازیکنان بارسلونا شده. کاسمیرو که زیاد کارت زرد می‌گیرد، در دویست‌وهفتادوششمین بازی‌اش دومین کارت قرمزش را گرفت که هر دو را همین داور به او نشان داده است. رئال با این برد موقتا با یک‌امتیاز بالاتر از بارسا و هم‌امتیاز با اتلتیکو که دیشب بازی داشت در صدر جای گرفت. بارسا و اتلتیکو یک دیدار رودررو با هم دارند.

مسی در ال کلاسیکو در ۶۱۲‌دقیقه آخر گل نزده، در این مدت ۲۶‌شوت زد و کورتوا از زمان پیوستن به رئال مادرید، ۷‌شوت به سمت دروازه خود مسی در ال‌کلاسیکو مهار کرده است. از زمان جدایی کریستیانو رونالدو مسی در ۷‌بازی نه گلی زده و نه پاس‌گلی داده است. بنزما هم تا پیش از این گل در ۹ ال‌کلاسیکو گل نزده بود. برای نخستین بار از فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ رئال مادرید موفق شد در بازی رفت ‌و برگشت بارسا را شکست بدهد. مادرید به لطف زیزو برای نخستین بار از سال ۱۹۷۸ موفق شد ۳ ال‌کلاسیکو پیاپی را پیروز شود. گل کروس به بارسلونا هم نخستین گل مستقیم رئال‌مادرید به بارسلونا از روی ضربه ایستگاهی در این قرن بود. و اما خوش به‌حال حریف آینده رئال –ختافه- که مقابل این تیم بدون واران کرونایی، کارواخال و راموس و احتمالا واسکس و والورده مصدوم و همچنین مودریچ و کاسمیرو و ناچوی محروم قرار می‌گیرد.

کد خبر 594437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha