خراسان شمالی در یک هفته اخیر روند پرشتاب افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را پشت سرگذاشته است. دورهمی‌های خانوادگی، دید و بازدیدهای نوروزی و برگزاری جشن‌های عروسی با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی دلیل اصلی اوج گیری مجدد ویروس کرونا در استان است.

کووید 19

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در گفت وگو با همشهری آنلاین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار مبتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند که از میان آنها تعدادی مشکوک به ویروس کرونا انگلیسی و در بیمارستان‌ها تحت مراقبت هستند.

سید احمد هاشمی با اشاره به روند افزایشی و احتمال کمبود تخت، افزود: ۶۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی داریم که تاکنون نیمی از آنها پر شده است.

وی با ابراز نگرانی بیان کرد: اگر این شرایط ادامه پیدا کند احتمال سیاه شدن رنگ بندی هم وجود دارد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی گفت: مساله نگران کننده دیگر روستاها هستند که باید محدودیت های کرونایی در آن اجرا شود زیرا در تعطیلات عید امسال شاهد رفت و آمدهای بسیاری به روستاها بودیم. در این زمینه دهیاران باید از ورود افراد غیر بومی به روستا جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: با ورود استان به موج چهارم کرونا تست گیری هم افزایش یافته است و حتی امکان تشخیص کرونا انگلیسی هم در استان وجود دارد.

هاشمی از مردم خواست در صورت داشتن علائم مشکوک به کووید ۱۹ بلافاصله علاوه بر قرنطینه برای انجام تست به بیمارستان ها مراجعه کنند.

سیدجلال ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد برگزاری تجمع و مراسم عروسی یا عزا را بدون رعایت پروتکل های بهداشتی جرم دانست و گفت: برای برگزارکنندگان مراسم پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و به جرم آنها رسیدگی می شود.

براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت از هشت شهرستان استان سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین از رنگ نارنجی به قرمز رسیده‌اند. شهرستان‌های جاجرم، فاروج و گرمه هم از زرد به نارنجی و مانه و سملقان و رازو جرگلان نیز از وضعیت آبی به زرد تغیر رنگ داده‌اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی تاکنون  ۵۵ هزار و ۷۳۷ مورد تست کووید در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شد که تست ۷ هزارو ۳۲ نفر از این افراد در ابتلا به کرونا مثبت شد.

کد خبر 594336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha