دیروز ۳۵ نیروی تعدیل شده آتش‌نشانی شهرکرد مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کردند و خواستار بازگشت به‌ کار مجدد شدند.

تجمع نیروهای تعدیلی آتش  نشانی شهر کرد

به گزارش همشهری آنلاین، این نیروهای تعدیلی خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود و بازگشت مجدد به کار شدند.

نیروهای تعدیلی آتش‌نشانی شهرکرد در این تجمع اظهار کردند که ۳ سال پیش از طریق آزمون‌های کتبی و شفاهی در این سازمان در شهرکرد پذیرفته شدند و پس از یک سال فعالیت به دستور رئیس آتش نشانی وقت از کار برکنار شدند. اکنون نیز یک سال و نیم است وضعیت کاری آنها بلاتکلیف مانده است.

سازمان بازرسی آزمون را غیرقانونی می‌داند

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: تعداد کل نیروهای تعدیلی ۳۵ نفر است که یک‌سال و نیم پیش از خدمت منفصل شده‌اند.

«عنایت‌الله راهنورد» ادامه داد: مساله و مشکل این نیروها حقوقی است. اگر این مشکل وجود نداشت همگی آنها الان برسرکار بودند.

وی توضیح داد: قبل از جذب این نیروها، سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهری شهرکرد آزمونی برگزار می‌کند. این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهی بوده که نیروها بعد از انجام آزمون جذب آتش‌نشانی می‌شوند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر کرد گفت: پس از مدتی سازمان بازررسی بر نحوه اجرای آزمون ایراد می‌گیرد. این مساله باعث می‌شود نیروهای جذب شده تعدیل و ادامه همکاری با آتش‌نشانی شهرکد منفصل به خدمت شوند.

راهنورد اضافه کرد: اغلب نیروها 5-6 ماه در آتش نشانی خدمت کرده‌اند و حتی چند نفر سابقه یک سال خدمت را دارند، با این وجود سازمان بازرسی ادامه خدمت این نیروها را غیرقانونی دانسته است.

وی گفت: نکته مهمی که مورد توجه سازمان بازسی بوده و آن را تخلف دانسته این است که پیش از هر آزمون استخدامی در ابتدا باید فراخوان داده شود و سپس بین نفراتی که برای استخدام در آن شرکت کرده‌اند، آزمونی برگزار شود. در این مورد متاسفانه فراخوانی منتشر نشده بود و هر ۳۵ نفری که در آزمون شرکت کرده بودند همگی مورد تایید قرار گرفتند و جذب این سازمان شدند. در نهایت هم بازررسی بر همه این مسائل ایراد وارد کرد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر کرد ادامه داد: یکی از پیشنهادهای ارائه شده برای رفع مشکل این نیروها، برگزاری مجدد آزمون به شرط انتشار فراخوان است تا هر فردی که دوست دارد در آن شرکت کند و سپس با پشت سر گذاشتن مراحل آزمون جذب این سازمان شود. البته به دلیل سابقه این افراد در آتش نشانی، امتیازی برای آنها در نظر گرفته شده که شامل افراد دیگر نمی‌شود.

این درحالی‌است که در یکی دو  سایت خبری به نقل از نماینده نیروهای تعدیل شده اعلام شده است که در زمان آزمون ۱۲۰ نفر شرکت کرده و این تعد افراد از میان آنها انتخاب شده بودند.

کد خبر 594292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha