پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور پارلمانی و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور گفت: حذف کنکور در کشور باعث کاهش مهاجرت جوانان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌شود

سید امرالله موسوی در حاشیه ششمین نمایشگاه تخصصی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی دمشق در گفت وگو با ایرنا افزود: برخی جوانان که در دانشگاههای داخل قبول نمی شوند برای ادامه تحصیل حتی برای گرفتن مدرک کارشناسی به خارج می‌روند.

وی تصریح کرد: این امر علاوه بر خروج مقادیر زیادی ارز از کشور، باعث مشکلات زیادی برای شخص دانشجو و خانواده اش می شود.

ریئیس هیات دانشگاه پیام نور در نمایشگاه آموزش عالی دمشق افزود: علاوه بر آن برخی دانشجویان بعد از صرف مقادیر زیادی هزینه بدون بار علمی مناسب با دست خالی به کشور برمی گردند که در نهایت به سرخوردگی آنان منجر می شود.

به گفته موسوی، همه اینها بدان سبب است که کشورهای دیگر کنکور را حذف کرده اند ولی ما همچنان کنکور داریم.

   وی اظهار داشت: وجود کنکور به علت نبود فضا و امکانات آموزشی کافی است لذا باید با تهیه امکانات و فضای آموزشی برای همه جوانان علاقه مند کنکور را حذف کنیم.

موسوی کنکور را مانعی در برابر رشد استعدادها و خلاقیت جوانان و عامل دغدغه خانوادهایشان خواند و تاکید کرد که مجلس و دولت بطور جدی در تلاش برای حذف کنکور هستند.

وی نظارت وزارت علوم بر دانشگاههای مختلف از جمله آزاد و پیام نور را امری طبیعی و لازم دانست و تاکید کرد که این وزارت در اصل مسئول تایید شیوه های آموزشی و مدارک فارغ التحصیلان است.

مشاور پارلمانی رئیس دانشگاه پیام نور در باره بازنشستگی اجباری استادان دانشگاه گفت: این موضوع صحت ندارد به عنوان نمونه در این دانشگاه نه تنها استادی بازنشسته نشده بلکه نیروی جدید جذب شده و ما بشدت به نیروی علمی نیازمندیم.

وی سطح نمایشگاه آموزش عالی دمشق را با توجه به شرکت دانشگاههای معتبر جهان خوب توصیف کرد و گفت: سعی ما بر این است که در آینده با قدرت و گستردگی بیشتر در چنین نمایشگاههایی شرکت کنیم.  

وی گفت: شرکت در نمایشگاه ازجمله مهمترین ابزارهای معرفی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن و آشنایی مردم سایر کشورها با کشورمان است.

وی گفت: در نمایشگاه امسال تولیدات علمی و فناوری دانشگاه پیام نور به نمایش گذاشته و به تشریح تعداد واحدها و مراکز، سال تاسیس ، نحوه پذیرش دانشجو در داخل و خارج در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از طریق انواع کنکور پرداختیم.

موسوی با اشاره به اینکه این اولین حضور بین المللی دانشگاه پیام نور در چنین نمایشگاهی است، گفت: جزوه های تشریحی و سی دی های ارائه شده به زبان انگلیسی است و استقبال به قدری زیاد بود که با کمبود مواجه شده ایم و لذا در حال آماده سازی مجدد جزوه و سی دی هستیم.

وی هدف از شرکت در نمایشگاه را معرفی وضعیت آموزش عالی ایران به جهانیان ازجمله مردم سوریه ذکر کرد و گفت: آموزش عالی ایران از جایگاهی رفیع در صحنه علمی جهان برخوردار است.

موسوی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه زمینه های تعامل میان دانشگاههای مختلف، مبادله دانشجو و تاسیس شعبه و نمایندگی در خارج بررسی می شود به ویژه که ما در 45 کشور جهان شعبه و دانشجو داریم و می توانیم در هر کشوری که ضوابط ما را بپذیرد، شعبه افتتاح کنیم.

ششمین نمایشگاه تخصصی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی که از شب گذشته آغاز شد تا 11 مرداد ادامه دارد.

در نمایشگاه امسال دانشگاههای ایران، اردن، مالزی، فرانسه، استرالیا، مصر، روسیه، لبنان و دانشگاههای دولتی و خصوصی سوریه شرکت دارند.

از جمهوری اسلامی ایران سه دانشگاه علم و صنعت، پیام نور و آزاد اسلامی، آخرین آثار پژوهشی را در معرض دید علاقه مندان قرار داده‌اند. 

کد خبر 59429

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز