مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

اداره محیط زیست استان بوشهر در پی اقدام یکی از شرکت‌های نفتی جزیره خارک مبنی بر تخلیه پساب‌های نفتی به خلیج فارس، تخلیه هرگونه فاضلاب و پساب‌های نفتی را به دریا ممنوع اعلام کرد.

خلیج فارس

تخلیه پساب‌های نفتی به خلیج فارس که از سوی یکی از شرکت‌های نفتی جزیره خارگ در چند روز گذشته انجام شد واکنش‌هایی به همراه داشت. معضلی که با وجود توصیه‌های اداره محیط زیست بوشهر همچنان ادامه دارد. ‌اداره محیط زیست استان این بار هشدار داده که با مشاهده چنین اتفاقی از عاملان آن شکایت کرده و این مساله پیگرد قانونی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: آلودگی‌های نفتی، ورود پساب‌ها و فاضلاب‌های شهری و افزایش بی رویه صید آبزیان همه از عوامل تهدید خلیج فارس به شمار می‌روند که در این میان آلودگی‌های نفتی در مرحله اول قرار دارند.

فرهاد قلی نژاد افزود: آلودگی خلیج‌فارس، پساب‌های نفتی و خسارت‌های ناشی از آن به معضلی برای محیط زیست تبدیل شده است  و هر چقدر هم در این زمینه هشدار داده می ‌شود اما باز هم شاهد افزایش آلودگی‌های نفتی در دریاها هستیم.

وی در مورد تخلیه پساب‌های نفتی که در چند روز اخیر در جزیره خارک انجام شد، بیان کرد: تخلیه پساب نفتی از سوی یکی از شرکت‌های نفتی در جزیره خارگ، به دریا انجام شده بود که موجب آلودگی محیط زیست دریا شد. اداره محیط زیست هم با مشاهده این مساله بلافاصله به مسئولان شرکت مورد نظر هشدار داد که برای تخلیه اقدام کنند.

قلی نژاد ادامه داد: شکایت علیه واحدهای صنعتی پس از اخطاریه‌های لازم انجام می‌شود و در صورتی که مالکان و مسئولان شرکت‌ها و واحدهای صنعتی اقدامی در زمینه تصفیه فاضلاب‌ها به عمل نیاورند، محیط زیست مجبور می‌شود موضوع را از طریق محاکم قضایی پیگیری کند و شکایت اخیر علیه یکی از شرکت‌های نفتی منطقه به دلیل تخلیه فاضلاب با بار آلودگی فراوان انجام شده است.

براساس این گزارش برابر قوانین و مقررات، سازمان حفاظت محیط زیست مسئول شناسایی واحدها و صنایع آلاینده است و مسئولان و مالکان صنایع هم مکلف به رفع آلودگی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست هستند.
با توجه به ورود حجم زیادی از پسماندها و پساب‌های خانگی و صنعتی، وضعیت آلودگی خلیج فارس بحرانی و موجب کاهش تعداد آبزیان شده و شغل سنتی مردم یعنی ماهیگیری را با تهدید مواجه کرده است.

کد خبر 594279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha