یکی از اعضای فدراسیون فوتبال هند در مورد سفر سرخ‌پوشان به این کشور و اتفاقات روز گذشته واکنش نشان داد و از واقعیت تاخیر در پرواز پرسپولیس پرده برداشت.

پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، کاروان تیم فوتبال پرسپولیس قرار بود روز گذشته (شنبه ۲۱ فروردین) عازم هندوستان شود ولی سایت باشگاه پیش از ظهر دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای از «کارشکنی» هندی‌ها برای صدور مجوز پرواز به این کشور خبر داد و از فدراسیون فوتبال هند انتقاد کرد.

در بخشی از بیانیه پرسپولیس آمده بود: «مجوز پرواز به کاروان پرسپولیس از سوی کشور هند داده نمی‌شود و با اینکه اعضای تیم و باشگاه پرسپولیس منتظر شروع سفر و برپایی اردو در گوا هستند، همچنان خبر مثبتی از کشور میزبان به گوش نمی‌رسد. طبق اطلاعاتی که در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده شده، فرودگاه شهر گوا در اختیار نیروی دریایی کشور هند است و آنها از ارائه مجوز پرواز به پرسپولیس طفره می‌روند.»

پرسپولیس سرانجام عصر دیروز عازم هند شد و بامداد امروز به گوا رسید. این در حالی است که به گفته یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال هندوستان اصلاً قرار نبوده پرسپولیس ظهر روز شنبه عازم این کشور شود و از پیش مجوزی برای این پرواز چارتر صادر نشده است. این موضوعی است که پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران هم در جریانش قرار داشته‌اند.

این عضو فدراسیون هند به روزنامه «تایمز آو ایندیا» گفت: «از آنجا که پرسپولیس پرواز چارتر داشت برای فرود در هند نیاز به مجوزهای ویژه داشت. این مجوز تنها زمانی صادر می‌شود که اسلات (ظرفیت) فرود وجود داشته باشد.»

روزنامه هندی سپس در ارتباط با صحبت این منبع خبری خود، نوشت: «پنج روز پیش فدراسیون هند گفت که پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران از طریق یک آژانس هوایی مجاز در دبی در جریان اطلاعات تماس و اطلاعات ضروری برای دریافت مجوزهای فرود قرار گرفتند.»

عضو فدراسیون فوتبال هندوستان افزود: «به ما اعلام کردند که تاخیری در ارسال مدارک وجود داشته و به باشگاه به طور شفاف اطلاع داده شد که هیچ ظرفیتی (برای فرود) تا یکشنبه در دسترس نیست. از آنها خواسته شد تا پرواز را مجدداً زمانبندی کنند.»

این منبع خبری در ادامه به درخواست عجیب پرسپولیس در زمان عجیب‌تر پرداخت و گفت: «بعد از نیمه شب بود که باشگاه پرسپولیس مسئولان فدراسیون هند را از خواب بیدار کرد و از آنها خواست تا با مقامات مربوطه صحبت کنند و مجوز لازم را بگیرند. باوجود دانستن اینکه آنها اجازه فرود ندارند، پرواز دوباره‌ای برایشان رزرو شد. در نیمه شب با چه کسی می‌توانستیم تماس بگیریم؟ پرسپولیس فدراسیون هند را مقصر می‌داند در حالی که ما نقشی در این موضوع نداریم.»

همچنین «گاگا مالیک» مدیر فرودگاه گوا در گفتگو با این روزنامه تایید کرد که قرار بود پرواز پرسپولیس شنبه شب بر زمین بنشیند و تیم الریان هم یکشنبه وارد هند می‌شود.

کد خبر 594267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha