همشهری آنلاین: مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: نخستین جشنواره گل محمدی و جمع آوری 6600 لیتر گلاب اهدایی گلابگیران قمصر کاشان و در نهایت ارسال آن به عتبات عالیات، کاری دسته جمعی و با همکاری نهادهای مختلف در حال برگزاری است

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از تهران، عشرت شایق با بیان اینکه هر سال پرده کعبه معظمه با گلاب ناب ایرانی شستشو می‌شود افزود:

امسال شستشوی عتبات عالیات و حرم های مطهر ائمه معصوم (علیهم السلام) در عراق نیز جزو برنامه گلابگیران کاشانی قرار گرفت و حرکتی بدیع و نو است و بکارگیری نیروهای این کار نیز فراهم شد.

وی برپایی جشنواره گل محمدی را با استفاده از کمک نهادهای مختلف محقق دانست و گفت: بخشی از این کار را که اعزام کاروان و مشرف شدن شستشو دهندگان عتبات عالیات است، ستاد بازسازی عتبات عالیات برعهده گرفته است.

شایق تصریح کرد: با همکاری شهرداری قمصر جشنواره گل محمدی در تهران نیز برگزار می شود ضمن آن که در زمینه ارائه مقالات و مباحث علمی جشنواره، از محققان و کارشناسان بهره های بسیار گرفته شده است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: همچنین در مباحث فرهنگی معاونت فرهنگی شهرداری منطقه یک تلاش بسیاری انجام داد و با برپایی نمایشگاه عکس، ایستگاه نقاشی ، سفال و قرآن و نیز به نمایش گذاردن استعداد و توانمندیهای شهرهای مختلف کشورمان خاستگاه و جایگاه گل محمدی را در زمینه های دینی و فرهنگی کشورمان بیش از پیش معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار نمی رفت چنین استقبال از جشنواره مذکور صورت گیرد ابراز امیدواری کرد در جشنواره های بعدی به ویژه جشنواره گل نرگس که نیمه شعبان برگزار می شود، نظر هموطنانمان به طور کامل جلب شود.

سید رضا نوابی یکی از تولیدکنندگان گلاب و عرقیات قمصر نیز در حاشیه این جشنواره به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: به مدت 12 سال با ارسال گلاب ناب با اسانس 80، ایران اسلامی تامین کننده انحصاری گلاب خانه خداست.

وی با بیان اینکه از 80 لیتر گلاب ناب ارسالی، در دو مقطع زمانی اول شعبان و هشتم ذی الحجه پرده خانه خدا شستشو می شود گفت: امسال در نظر داریم حدود 120 لیتر گلاب ناب برای شستشوی حرم امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) به عتبات عالیات ارسال کنیم.

این تولیدکننده گلاب کشورمان با یادآوری این که حرم سومین امام شیعیان جهان تا روز سوم شعبان سالروز میلاد آن امام همام با این گلاب شستشو می شود گفت: هم اینک نیز 6600 لیتر گلاب اهدایی گلابگیران قمصر کاشان به ارزش تقریبی 14 میلیون تومان با کاروانی به عتبات عالیات ارسال می‌شود

کد خبر 59418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز