مجموع نظرات: ۲
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

معاون امور معادن صنعت و معدن گیلان، از صدور ۱۸۰ مجوز برداشت موقت از معادن با هدف تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های عمرانی در استان خبرداد.

معدن

«منوچهر صدفی» با اشاره به اینکه برداشت از این معادن به صورت موقت و در دوره‌های زمانی یک تا دو ماهه خواهد بود به همشهری آنلاین گفت: این معادن جزو معدن‌های پیچ‌بری رودخانه‌ها (قسمت‌های قابل برداشت شن و ماسه در پیچ رودخانه‌ها بطور موقت) و کنار کوه‌ها هستند که فقط شن و ماسه آنها به درخواست شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و پروژه‌ راه آهن گیلان مورد برداشت قرار می‌گیرد.

به گفته معاون امور معادن صنایع گیلان، معادن اصلی استان امکان دریافت مجوز برداشت موقت از سطح رودخانه‌ها را ندارند و تعداد این معادن(اصلی) ۱۸۰ معدن است. اما معادن موقت استان ۱۱۲ معدن است که اجازه برداشت موقت از سطح رودخانه‌ها را دارند.

 صدفی افزود: برای تامین مصالح ساختمانی پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها، جاده سازی روستایی و شهری و راه آهن استان، چنانچه شرکت آب منطقه‌ای گیلان، معدن جدیدی به ما اعلام کند از آن به صورت محدود در برداشت موقت استفاده می‌کنیم.

از ۱۱۲ معدن ثبت شده‌ استان، ۵۶ معدن با برآورد ذخایر بیش از ۱۳۲ میلیارد تن در سال فعال هستند. سنگ آهن، تِراوِرتَن، سرب، روی، میکا، سنگ لاشه و واریزه کوهی از تولیدات معدنی استان است. ۶۰ درصد معادن استان رودخانه‌ای و ۴۰ درصد معادن کوهستانی هستند.

کد خبر 594114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha