سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج از ثبت معدن مصالح کوهی خبر داد.

معدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرشاد منبری اظهار کرد: با توجه به عدم صدور مجوز برداشت مصالح رودخانه‌ای توسط ادارات ذیربط و همچنین به منظور جلوگیری از آسیب و تخریب به محیط زیست رودخانه، این سازمان نسبت به پیگیری و ثبت معدن کوهی در محدوده شهر اقدام کرد.

وی افزود: در راستای شناسایی معدن کوهی با مصالح مناسب برای تهیه آسفالت بادوام و باکیفیت،  این سازمان نسبت به بررسی و بازدید معادن پیشنهادی و موجود در محدوده شهر سنندج اقدام کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج گفت: پس از بررسی‌های لازم و هماهنگی با آزمایشگاه‌ها و ادارات مرتبط نسبت به شناسایی معدن کوهی با مصالح سنگی مناسب در اراضی روستاهای گلین و وصی‌علیا که قبلا مورد بهره‌برداری سد ژاوه نیز بود، اقدام کرد.

وی  اضافه کرد: برای ثبت معدن مصالح کوهی پس از پیگیری‌های مستمر، این سازمان موفق به ثبت معدن و صدور مجوز به مقدار ۱۰۸ هزار تن برای مدت یک سال شد.

منبری یادآور شد: نزدیکی به محدوده شهری، کیفیت بالای مصالح، پایین بودن هزینه تولید، تامین مصالح زیرسازی مناطق سه گانه و نواحی منفصل و تامین مصالح خام کارخانه آسفالت سنندج از عمده مزایای این معدن محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: دریافت مجوز ثبت معدن می‌تواند نقش موثری در کاهش هزینه‌های عمرانی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری داشته باشد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج گفت: پس از برداشت مصالح کوهی نسبت به انتقال آن به کارخانه برای تهیه شن و ماسه اقدام می‌شود و از لاشه هم در دیوار چینی پروژه‌های عمرانی استفاده خواهد شد.

کد خبر 517469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha