رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با کاهش تقاضا برای خرید سکه، حباب سکه کاهش پیدا می‌کند.

سکه

محمد کشتی‌آرای نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته به‌طور کلی وضعیت بازار طلا بهتر خواهد شد، این بهبود به معنای ایجاد تعادل و ثبات در این بازار است و نوسان زیادی را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: آینده بازار طلا و سکه به برجام و اتفاقات اخیر سیاسی گره خورده است و با توجه به اتفاقات سیاسی اخیر و امکان احیای برجام و رفع تحریم‌ها، خوش‌بینی به آینده بازار ارز و کاهش قیمت دلار را افزایش پیدا کرده است و از آنجایی که قیمت دلار به صورت مستقیم بر بازار طلا تأثیر دارد نسبت به آینده بازار سکه و طلا خوش‌بین هستیم و به نظر می‌رسد ثبات و آرامش در این بازار نیز کمتر از بازار دلار نخواهد بود.

 کشتی‌آرای درباره نزدیکی ماه مبارک رمضان و اثر آن بر بازار طلا نیز گفت: قیمت طلا و سکه بستگی به اونس جهانی دارد و اونس جهانی نیر در این ده روز گذشته با افزایشی نرم روبه‌رو بوده است، ولی به‌طور معمول در ماه رمضان شرایط به گونه‌ای است که تقاضا برای خرید کاهش می‌یابد و مردم کمتر به سمت خرید طلا می‌روند.

این مقام صنفی با توجه به تعطیلی بازار به دلیل شیوع کرونا گفت: با توجه اینکه بازار تا حدود ۱۰ روز آینده تعطیل  است؛ بنابراین قیمت‌ها بر اساس دلار ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی معامله خواهند شد.

وی در ادامه افزود: با  کاهش تقاضا برای خرید، حباب سکه نیز کاهش پیدا می‌کند ولی در قیمت طلا تغییر زیادی نخواهیم داشت. همچنین به دلیل اینکه بانک مرکزی، سکه برای فروش ارائه نمی‌دهد و تمام سکه‌های قابل معامله در داخل بازار هست، پیش بینی می‌شود که حباب سکه بین ۳۵۰ تا۳۸۰ هزار تومان کاهش پیدا کند.

قیمت طلا  و سکه در بازار

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با شروع معاملات امروز، شنبه (۲۱ فروردین‌ماه)، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)  ۱۰میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

کشتی‌آرای همچنین قیمت داد و ستد هر سکه یک گرمی را دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر مثقال طلا چهار میلیون و ۵۶۵ هزار تومان بود.

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۵۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار هم یک میلیون و ۴۰۵ هزار تومان داد و ستد شد.

و همچنین هر اونس طلا در بازار جهانی با توجه به تعطیلی آخر هفته این بازار ۱۷۴۵ دلار معامله شد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه نیز  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) با کاهش قیمت ۸۲ هزار تومانی نسبت به پنج‌شنبه گذشته  ۱۰ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان معامله شد.

اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با کاهش ۲ هزار تومانی قیمت، نیز ۱۰ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه بهار آزادی نیز با قیمت شش میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله شد که  قیمت آن ۳۰هزار تومان نسبت به پنج‌شنبه گذشته افزایش یافت. ربع ‌سکه بهارآزادی نیز امروز با قیمت چهار میلیون و ۷۵هزار تومان معامله شد که ۱۰ هزار تومان نسبت به پنج‌شنبه گذشته افزایش قیمت داشت. قیمت هر سکه یک گرمی نیز به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید که با ۱۰هزار تومان افزایش نسبت به پنج‌شنبه گذشته معامله شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید که ۵ هزار تومان بیشتر از پنج‌شنبه گذشته بود. امروز قیمت اونس جهانی طلا نیز  ‌۱۷۴۳ دلار اعلام شد.

کد خبر 594079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha