شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

در مقایسه با افزایش نرخ بیت‌کوین که توانست در مقطعی به رکورد بالاتر از ۶۱ هزار دلار در ماه مارس برسد، حداکثر تلاش اتریوم رسیدن به رقمی بیش از ۲۱۰۰ دلار بود که البته با استقبال کم خریداران نیز روبه‌رو شد.

اتریوم

به گزارش  همشهری، وب‌سایت کوین‌دسک گزارش داد که «فیلیپ گرادوِل»، اقتصاددان ارشد شرکت «Chainalysis» و کارشناس حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌گوید: «دلیل اهمیت این امر این است که قیمتی که مردم مایل به خرید و نگه داشتن رمزارز هستند، میزان تقاضای موجود در آن سطح قیمت را به ما می‌گوید. بنابراین مقدار زیادی تقاضا با قیمت دو هزار دلار برای اتریوم درحال حاضر وجود ندارد.»

گرادوِل این هفته در یک خبرنامه نوشت، از پنجم آوریل (۱۶ فروردین)، داده‌های بلاکچین نشان داد که تجمع قابل توجه اتریوم با قیمت‌های حدود ۱۸۰۰ دلار وجود دارد. این سطح قیمت احتمالا پشتیبانی شدیدی خواهد داشت، زیرا هزینه خرید نشانگر تقاضای تاریخی رمزارز در سطوح مختلف قیمت است.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بعید است خریداران دارایی ارزهای دیجیتال خود را با قیمت‌های کمتر از قیمت خرید خود به فروش برسانند. او نوشت، فقط حدود ۷۰۰ هزار اتریوم با قیمت ۱۸۵۰ دلار یا بالاتر به ارزش تقریبی یک ‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در پنجم آوریل یعنی ۳ روز پس از ثبت رکورد جدید این رمزارز به فروش رفت. در مقابل در روز ۲۹ مارس یعنی دو هفته پس از اوج گرفتن قیمت بیت کوین، ۲۳۸ هزار واحد از این رمزارز با هزینه تقریبی ۱۴ میلیارد دلار خریداری شد.

آخرین قیمت اتریوم ۲۱۵۱ دلار بود که تا حدی بالاتر از سطح پشتیبانی قرار داشت که این نشان از تقاضای نسبتا کم بود. در مقابل بیت‌کوین تقاضای بیشتری در سطح قیمت‌های بالای خود داشته است. این موضوع، محدودیت‌های استفاده از داده‌های بلاکچین برای تجزیه و تحلیل حرکات بازار را برجسته می‌کند. در حالی ‌که داده‌ها می‌توانند شفافیت بیشتری ایجاد کنند، به سرمایه‌گذاران و بازرگانان کمک می‌کنند تا درک کنند رمزارز در کدام شبکه‌ها حرکت می‌کند. همچنین داده‌ها می‌توانند با توجه به تکیه بر تفسیرهای انسانی، گمراه‌کننده نیز باشند. در عین حال گرادول معتقد است که با افزایش تغییر تجارت اتریوم به امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) که از طریق بلاکچین قابل پیگیری است، نگران سیر نزولی نیست. او نوشت که نهادهای بزرگ با قراردادهای غیرمتمرکز تمایل دارند مقدار زیادی از اتریوم را، هم با هزینه کم و هم با هزینه زیاد خریداری کنند.

کد خبر 593999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha