انباشت ۴۰ روزه زباله‌های خشک و تر در شهرک رسالت کرمانشاه، باعث اعتراض شهروندان این منطقه شده است.

زباله در شهرک رسالت

به گزارش همشهری آنلاین، شهرک رسالت در جنوب شرقی شهر کرمانشاه واقع شده است. این شهرک از شرق به شهرک بسیج و از جنوب به شهرک فدک محدود می شود و در همسایگی محله‌های ‌مراد آباد، آریا شهر، کیهانشهر و شهرک اشرفی اصفهانی قرار دارد. بیش از ۳۵ سال از عمر این شهرک می‌گذرد. شهرک رسالت در ۲ فاز ساخته شده و جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

در پی اعتراض مردم شهرک‌ رسالت کرمانشاه نسبت به جمع نشدن زباله‌های این محله طی یک ماه اخیر از سوی شهرداری و انتشار بوی نامطبوع زباله در این شهرک گفت و گویی با اهالی این محله داشتیم.

سعید محمدی یکی از شهروندان ساکن شهرک رسالت در این زمینه به خبرنگار همشهری آنلاین می‌گوید: حدود یک و ماه نیم است که شهرداری منطقه ۳ هیچ خودرویی برای جمع آوری زباله‌ها نمی‌فرستد. معلوم نیست چرا به این وضعیت رسیدگی نمی‌شود.

وی اضافه می کند: خانواده‌هایی که خودرو دارند، زباله‌های خود را به ورودی شهرک می‌برند و همان جا خالی می‌کنند، اما خانواده‌هایی که اتومبیل ندارند، زباله‌ها را هر جا که شد، رها می کنند. بیشتر مردم زباله خانه‌هایشان را سر کوچه می‌برند و رها می‌کنند. این وضعیت علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع، چهره زشتی به شهرک داده است. این وضعیت زندگی را به مردم حرام کرده است.

محمدی که ساکن خیابان ۱۲ متری پشت مسجد نورالمهدی (عج) می‌افزاید: تمام شهرک و به یقین شهرک‌های همسایه نیز گرفتار چنین معضلی هستند. شهرداری منطقه ۳ باید پاسخگوی این وضعیت باشد که چرا  حدود ۴۰ روز جمع‌آوری زباله‌ها را رها کرده است.

وی ادامه می‌دهد: پیشتر یک کمپرسی می آمد و زباله ها رو جمع می کرد. بعد از آن مدتی یک نیسان برای جمع آوری زباله فرستادند اما وقت و زمان مشخصی نداشت. خیلی کم و بی برنامه می آمد و زباله برخی خانه‌ها که ساکنان حضور داشتند را جمع می کرد. بعد از آن هم که دیگر حدود ۴۰ روز است کسی را برای جمع آوری زباله نفرستادند.

یکی دیگر از ساکنان این محله با گلایه از اینکه شهرک رسالت نه بهداشت دارد و نه روشنایی، ادامه می‌دهد: در نبود روشنایی هم افراد ناشناس تابلوهای اسم کوچه‌ها را دزدیده اند. بارها برای پیگیری این موضوع به اداره برق مراجعه کردم و جز بی‌توجهی چیزی ندیدم. اگر امکانات داشتیم به حتم خودمان روشنایی محله را برقرار می‌کردیم.

احمد امیری، اضافه می کند: الان هم که حدود ۴۰ روز است زباله های مردم این منطقه در کوچه پس کوچه‌ها رها شده و محله تبدیل به یک زباله‌دانی شده است. رها شدن زباله‌ها در این محله بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است. هر کس با گذر از این شهرک می‌تواند انبوه زباله‌های جمع نشده را به وضوح ببیند. جمع نشدن زباله‌ها، بهداشت و سلامت مردم را به خطر انداخته و بوی تعفن همه جای شهرک را پر کرده است.

تلاش ما برای دریافت پاسخ از سوی شهرداری منطقه ۳ کرمانشاه ادامه دارد.

کد خبر 593915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha