جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران و آزمایش‌های صورت گرفته توسط خبرنگاران همشهری در حال حاضر دسترسی به شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس با استفاده از اپراتورهای تلفن همراه (ایرانسل و همراه اول) بدون استفاده از فیلترشکن امکان‌پذیر نیست. 

کلاب هاوس

به گزارش همشهری آنلاین، این مسئله احتمال فیلترینگ این شبکه اجتماعی روی اپراتورهای همراه را مطرح کرده است. این اتفاق تنها ۲۴ ساعت پس از آن رخ داد که وزیر ارتباطات فیلترینگ این شبکه اجتماعی را پس از اختلالاتی در اپراتور همراه اول تکذیب کرد.

اکنون این شبکه اجتماعی بر پایه صوت بدون استفاده از فیلترشکن تنها روی اینترنت ثابت در دسترس است. به صورت معمول فیلترینگ روی اپراتورهای اینترنت ثابت با کمی تاخیر نسبت به اپراتورهای همراه مسلط(همراه اول و ایرانسل) صورت می‌گیرد.

از حدود یکماه پیش کلاب‌هاوس به صورت ناگهانی تبدیل به پلتفرمی پرطرفدار در ایران شد و در طی هفته‌های اخیر مقام‌های ارشد کشور از جمله وزیر ارتباطات و وزیر امور خارجه در اتاق‌های بحث آن حاضر شده بودند. در طی روزهای اخیر گروه‌های در کشور نسبت به این شبکه اجتماعی ابراز خطر کرده و خواستار ایجاد کلاب‌هاوس بومی شده بوند. 

هنوز مقام‌های وزارت ارتباطات در این رابطه واکنشی نداشته‌اند و فیلترینگ این شبکه اجتماعی به صورت رسمی تایید نشده است. 

کد خبر 593892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha