مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

محور کوهستانی خلخال-پونل بعد از ۶ماه در روزهای گذشته بازگشایی شد، اما چگونگی زندگی اهالی حاشیه این جاده یکی از سوالاتی است که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل در گفت‌وگو با همشهری به آن پاسخ می‌دهد.

خلخال

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل با بیان اینکه ساکنان خلخال با بسته‌شدن جاده خلخال به پونل با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوند، گفت: در کشور حدود ۷محور داریم که تقریبا از ابتدای آبان تا فروردین و اردیبهشت به علت ریزش بهمن، کولاک و مه بسته می‌شوند و امکان تردد در آن‌ها وجود ندارد. ۸۰کیلومتر از جاده خلخال به پونل که در اردبیل قرار دارد یکی از این جاده‌هاست. بخشی که در استان گیلان وجود دارد به دلیل معتدل‌تر بودن هوا باز است، اما روستاییان این بخش به پایه کوه نقل مکان می‌کنند تا گرفتار سرمای زمستان نشوند.

«کلیم‌الله وثوقی» با بیان اینکه خلخال هیچ روستایی در منطقه میانی جاده ندارد، افزود: در حقیقت راه اصلی استان به پونل، جاده اسالم است که مردم ۲استان برای ارتباط از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه امکان باز کردن این مسیر در فصل زمستان وجود ندارد، اظهار کرد: راه‌حل‌هایی که برای باز نگه‌داشتن این مسیر ارائه می‌شود، از نظر ما قابل قبول نیست. امکان خطر بهمن در فصل بارش همیشه وجود دارد و نمی‌شود ریسک بازکردن این جاده و استفاده از آن به عنوان مسیر تردد دائمی را در فصل زمستان پذیرفت.

کد خبر 593880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha