مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

منبع تغذیه (PSU) به عنوان یکی از مهمترین قطعات کامپیوتر شناخته نمی شوند اما برای اطمینان از این که کامپیوتر عملکرد درستی دارد وجود آن ها الزامی است. خرید پاور کامپیوتر شاید راحت به نظر برسد اما دانستن نکات لازم، از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

image-20210408102123-1.jpeg

بهترین انواع واحدهای منبع تغذیه رتبه بندی پربازدهی دارند در نتیجه برق کمتری مصرف می کنند و گرمای کمتری تولید می کنند. یک منبع تغذیه کارامد همچنین طول عمر بیشتری دارد زیرا گرمای کمتر مساوی است با استهلاک و فرسودگی کمتر. خنک شدن همچنین می تواند تفاوت زیادی در طول عمر سایر اجزای کامپیوتر ایجاد کند.

پاور کامپیوتر مدرن، مدولار (modular) هستند در نتیجه تنها باید کابل هایی که می خواهید از آن ها استفاده کنید را وصل کنید. قابلیت حذف کابل های بلااستفاده به معنای درهم ریختگی و شلوغی کمتر و امکان جریانیافتن هواست. هنگامی که یکPSU انتخاب می کنید، باید مصرف انرژی تمام اجزاء را مد نظر بگیرید.

همچنین اگر می خواهید سیستم تان را در آینده نزدیک بروزرسانی کنید، این که کمی از فضا را برای همین هدف آزاد نگه دارید تصمیم عاقلانه ای است. تکنولوژی همیشه در حال پیشرفت است و آخرین مدل های کارت گرافیک، کارآمدتر هستند و مصرف انرژی پایین تری دارند.

بهترین مارک پاور کامپیوتر

در این قسمت به بهترین پاور گیمینگ که در دسترسند اشاره می کنیم تا به شما کمک کنیم که انتخاب بهتری داشته باشید.

Seasonic FOCUS Plus ۸۵۰ Platinum SSR-۸۵۰PX:

منبع تغذیهSeasonic FOCUS Plus ۸۵۰ Platinum SSR-۸۵۰PX دارای قابلیت های برجسته ای است که باعث شده اند این منبع تغذیه در صدر لیست ما قرار بگیرد. توان خروجی ۸۵۰ وات برای بیشتر تجهیزات گیمینگ کافی است. این منبع تغذیه کارامد همچنین رده ی بالایی در رتبه بندی بهره وری ۸۰ PLUS Platinum کسب کرده است. این رتبه بندی به این معناست که این منبع تغذیه در بارگیری ۲۰ درصد حدود ۹۰ درصد موثر است و در بارگیری ۱۰۰ درصد حدود ۸۹ درصد موثر است.

چیزی که این منبع تغذیه را متمایز می کند قابلیت کنترل سایلنت هیبریدی فن (Hybrid Silent Fan Control) است. این قابلیت بین حالت هایی همچون حالت بدون فن، حالت سایلنت و حالت خنک کننده قابل تغییر است. همچنین اگر می خواهید که فن بدون وقفه بچرخد یا اگر می خواهید با سرعت پایین تری بچرخد، می توانید از دکمه ای که در عقب وجود دارد استفاده کنید. اینPSU کاملا مدولار است تا فضای زیادی را در کیس گیمینگ تان اشغال نکند. همچنین گارانتی ۱۰ ساله دارد که خیلی از انواع PSU که در این لیست هستند چنین مزیتی را ندارند.

چه پاوری برای سیستم گیمینگ مناسب است

EVGA Supernova ۱۶۰۰ T۲:

اگر برای تجهیزات گیمینگ تان به میزان بیشتری قدرت و توان خروجی بالایی همچون ۱,۶۰۰ وات نیاز دارید، این منبع تغذیه می تواند گزینهی مناسبی برای شما باشد. این منبع تغذیه نه تنها توان خروجی بسیار بالایی دارد بلکه دارای رتبه بندی کارامد ۸۰ Plus Titanium نیز هست. منبع تغذیه ۱۶۰۰ T۲ همچنین دارای قابلیت های محافظتی زیادی نظیر این موارد است: محافظت در برابر دمای بالا (OTP)، محافظت در برابر ولتاژ بالا (OVP) و محافظت در برابر توان بالا (OPP).

این منبع تغذیه دارای فن بلبرینگ دوگانه ۱۴۰ میلی متری و طراحی مدولار است. برخلاف خروجی بالا، Supernova ۱۶۰۰ T۲ بسیار بادوام است و دارای ۱۰۰,۰۰۰ ساعت MTBF (میانگین زمان بین خرابی ها) است. همچنینیک گارانتی ۱۰ ساله دارد. اینPSUیکی از قدرتمندترین واحدهای منبع تغذیه در دسترس است اما تنها در صورتی ارزش خرید دارد که به توان بسیار بالا نیاز داشته باشید.

چه پاوری برای سیستم گیمینگ مناسب است

Corsair CX۷۵۰F RGB:

اگر می خواهید با نورپردازیRGB، روشنایی بیشتری ایجاد کنید،Corsair CX۷۵۰F RGB گزینهی مناسبی در نظر گرفته می شود. این واحد منبع تغذیه دارای توان خروجی حدود ۷۵۰ وات است که برای راه اندازی کارت گرافیک و سایر اجزای کامپیوتر کافی است. به علاوه، انویدیا (NVIDIA) برای کارت هایRTX ۳۰۹۰ جدیدی که بیرون داده، یکPSU با توان ۷۵۰ وات را پیشنهاد می دهد. در مقایسه با دو منبع تغذیه که در قسمت بالا به آن ها اشاره کردیم، دارای استاندارد ۸۰ Plus Bronze پایین تری است. این به این معناست که با کارایی ۸۵ درصد روی بارگیری ۵۰ درصد و با کارایی ۸۲ درصد روی بارگیری ۱۰۰ درصد راه اندازی می شود.

فن ۱۲۰ میلی متری اینPSU به نحوی بهینه سازی شده که سطح نویز را در پایین ترین میزان ممکن نگه می دارد و همچنین دارای ۸ چراغ LED برای نورپردازیRGB است. نورپردازی اینPSU خیره کننده است و می توانید به طور مستقیم آن را به مادربرد یایک کنترلر نورپردازیCorsair iCUE RGB متصل کنید. علاوه بر این، دارای ۱۰ حالت روشنایی از پیش تعیین شده است و می توانید با موس، کیبورد و هدست و با استفاده از اپلیکیشنiCUE آن را همگام سازی کنید.

Thermaltake Toughpower Grand RGB ۱۰۵۰W:

اگر به انرژی بیشتر و کارایی بهتری به همراه نورپردازیRGB نیاز دارید،Thermaltake Toughpower Grand RGB ۱۰۵۰W گزینهی بهتری است. اینPSU توان خروجی ۱۰۵۰ واتی به علاوه کارآمدی ۸۰ Plus Platinum را دارد. فن ۱۴۰ میلی متری سایلنت است تا زمانی که سرعت بارگیری بیشاز ۴۰ درصد باشد. محفظه تهویه به شما این اطمینان را می دهد که هوای کافی جریان پیدا می کند و به فن کمک می کند که PSU را خنک نگه دارد.

این منبع تغذیه دارای استانداردهای محافظتی است و شامل محافظت در دمای بالا (OTP) نیز هست که نوع کمتر رایجی از محافظت است. نورپردازیRGBیک دایره رنگارنگ را در اطراف فن ایجاد می کند و با استفاده از دکمه ای که در عقب واحد منبع تغذیه قرار دارد تنظیم می شود. Toughpower Grand RGB ۱۰۵۰W عملکرد تحسین  برانگیزی دارد و هنگامی که به همراه یک کیس گیمینگ مناسب استفاده شود، فوق العاده به نظر می رسد.

Cooler MasterWatt ۷۵۰:

اینPSUیک منبع تغذیه ارزان قیمت تر با خروجی مناسب است. برخلاف سایر انواع منبع تغذیه که آن ها را بررسی کردیم، این مورد یک طراحی نیمه مدولار دارد. کابل های برق به طور ثابتی به واحد متصل هستند اما در صورت نیاز می توانید بقیه کابل ها را متصل یا جدا کنید. توان خروجی ۷۵۰ وات بیشتر بیلدها (builds) را در خود جای می دهد و کارایی رتبه بندی ۸۰ Plus Bronze مطابق با رتبه بندیCorsair CX۷۵۰F RGB است.

این منبع تغذیه همچنینیک طراحی نسبتا بدون فن دارد، به این معنا که فن تنها در بارگیری های بالای ۱۵ درصد عمل می کند. این ویژگی در طول استفاده ی سبک از کامپیوتر، نویز را در حد پایینی نگه می دارد و همچنین طول عمر منبع تغذیه را افزایش می دهد. MasterWatt ۷۵۰ تنها با یک گارانتی ۵ ساله عرضه می شود که با در نظر گرفتن قیمت مقرون به صرفه ای که دارد به سختی می توان از آن شکایت کرد.

SilverStone Technology SFX-L ۷۰۰W:

اگریک کیسMini-ATXیاMicro-ATX دارید، به یک منبع تغذیهSFX نظیرSilverStone Technology SFX-L ۷۰۰W نیاز دارید. خروجی ۷۰۰ وات برای اکثر رایانه های گیمینگ کافی است و اینPSU دارای ویژگی هایی نظیر اورکلاک (Overclock) و نورپردازیRGB نیز هست این منبع تغذیه دارای رتبه بندی پربازدهی از ۸۰ Plus Platinum است و یک طراحی نسبتا بدون فن دارد. تنها در بارگیری های بالای ۳۰ درصد، فن ها شروع به کار می کنند.

یکی از تفاوت های چشمگیر میانSFX-L ۷۰۰W و سایر منبع تغذیه هایSFX اندازه ی آن است. اینPSU حدود ۱۳۰ میلی متر طول دارد و می تواند فن ۱۲۰ میلی متری بزرگ را در خود جای دهد. این فن عملکرد بهتری نسبت به فن های ۹۲ میلی متری دارد که در پاور کوچک تر یافت می شوند.

Corsair AX۸۵۰:

اینPSU خروجی مناسبی دارد و یکی از کارآمدترین پاور کامپیوتری است که می توانید خریداری کنید. اینPSU دارای بالاترین رتبه بندی ممکن از ۸۰ Plus Titanium است. این رتبه بندی به این معناست که کمترین بازده این منبع تغذیه در بارگیری ۲۰ درصد، حدود ۹۰ درصد است. که این میزان بازدهی در بارگیری ۱۰۰ درصد تا ۹۴ درصد بالا می رود. AX۸۵۰ خروجی ای حدود ۸۵۰ وات دارد که برای بیشتر بیلدها کافی است.

این منبع تغذیهی رده  بالا با قابلیت هایی همراه است که هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید (همچون محفظه ی کابل با قسمت های برچسب گذاری شده و علامت های مغناطیسی در رنگ های گوناگون). به علاوه، این منبع تغذیه بادوام است و داراییک گارانتی طولانی مدت ۱۰ ساله است.

یکی از بهترین انواع پاور که در بین خریداران طرفداران زیادی دارد، پاور کامپیوتر گرین است. برای خریدیا بررسی قیمت پاور کامپیوتر گرینیا مقایسهی آن با قیمت پاور کامپیوتر ۵۰۰ وات به فروشگاه آنلاین بروز کالا مراجعه کنید.

برای بررسی قیمت پاور گیمینگ به فروشگاه کالای دیجیتال بروز کالا مراجعه کنید. از آنجایی که این فروشگاه در صدد است اسپانسر گیمینگ و استریمرها شود، بهترین قطعات لازم برای گیمینگ را می توانید از این سایت تهیه کنید.

کد خبر 593761

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha