سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حمید بهبهانی در سال ۱۳۱۹ در شهر شیراز در استان فارس متولد شد. اما در استان خوزستان بزرگ شده است.

Behbahani Hamid

بهبهانی در حالی‌ در 22 مرداد1387 وارد کابینه اول محمود احمدی نژاد شد که محمد‌‌ رحمتی وزیر پیشین راه و ترابری تنها یک سال مانده به پایان کارش این وزارتخانه را ترک کرد.

بهبهانی‌ اما در کابینه دوم احمدی نژاد هم که در 12 شهریور 1388 تشکیل شد، از مجلس  هشتم رای اعتماد گرفت و در وزارت راه کماکان به خدمتش ادامه داد.

سوابق اجرایی و تحصیلی:

بهبهانی دارای دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه "کینزول" فلوریدا است و هم اکنون به عنوان استاد دانشگاه‌های معتبر کشور از اعتبار بالایی در بین صاحب نظران و مهندسان کشور برخوردار می‌باشد.

وی از سوی دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور به عضویت در شورای عالی تدوین برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور که از سال 1389 تا 1393 قرار است در کشور به اجرا در آید، منصوب شده است.

بهبهانی از ابتدای فعالیت دولت نهم نیز مشاور دکتر محمود احمدی نژاد در امور حمل و نقل کشور بوده و در این زمینه انجام وظیفه کرده است.

وی همچنین طی سال های 1356 تا 1369 به عنوان استادیار، و طی سال های 1376 تا 1380 به عنوان دانشیار و از سال 1380 تاکنون دارای کرسی استادی کامل در دانشگاه علم و صنعت ایران بوده است.

از دکتر بهبهانی با توجه به سوابق طولانی در عرصه های مختلف علمی، همچنین تالیف‌هایی افزون بر 11 عنوان کتاب تخصصی در زمینه‌های مهندسی راه و ترافیک و 86 عنوان مقاله پژوهشی در نشریات و مراکز معتبر علمی بین المللی وجود دارد.

بهبهانی همچنین دارای رتبه نخست خدمتگزاری توسعه در جشنواره خاتم و برگزیده جشنواره خوارزمی است و در کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک نیز از سوی کارشناسان به وی لقب "پدر راه ایران" داده شده است.

همچنین وی در کارنامه اجرایی خود عنوان مشاور مالی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، دو دوره ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را دارد و مدت بیست سال از سال 1357 تا سال 1377 به عنوان رئیس دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت فعالیت کرد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی، عدم رای اعتماد به حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری را در روز 12 بهمن‌ سال 1389 به رای گذاشتند که با 147 رای موافق، 78 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 234 رای مأخوذه ، نمایندگان رأی اعتمادشان را از وی برداشتند و برکنار شد.

کد خبر 59376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز