سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمود محمدی در سال ۱۳۳۲در شهر آباده، استان فارس متولد شد

محمود محمدی

وی تحصیلات دکترای سیاست بین‌الملل را در ایتالیا گذرانده و دارای تخصص در مطالعات سازمانهای اروپایی و بین‌المللی است.

سوابق اجرایی : وی مدیر کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، مشاور وزیر امورخارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه از سال 78-1370، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تونس (1381-1377)، نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی (86-1382) را در کارنامه خود دارد.

همچنین محمدی به عنوان نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته روابط خارجی انجام وظیفه نموده و دارای تجربه قانونگذاری نیزمی باشد.

محمدی در دوران فعالیت پارلمانی خود در مجلس شورای اسلامی، رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه و جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس بود و از اعضای فعال سازمان بین المجالس و مسئول کمیته مجمع پارلمانی آسیا A.P.A بود که از آبان‌ماه سال 1385 تا آبانماه 1387 ریاست آن به‌عهده جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، وی به جهت آشنایی با اهداف و برنامه‌های مجمع پارلمانی آسیا در جهت اجرای بند 63 بیانیه تهران، دبیری اولین اجلاس شهرداران پایتخت‌ها و کلان شهرهای آسیایی را از سوی دکتر محمدباقر قالیباف عهده دار شد.

وی دارای مقالات و تالیفات در مسائل سیاست خارجی ، سازمانهای بین المللی و سیاست و امنیت بین‌المللی می باشد و به زبان‌های فرانسه، ایتالیایی، انگلیسی و عربی آشنایی دارد

کد خبر 68126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز