مجموع نظرات: ۱
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

مکمل بدنسازی دارویی است که حاوی مواد مغذی و مورد نیاز ورزشکاران است و ترکیباتی از انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و مواد مغذی دیگر را شامل می‌شود. مصرف مکمل‌های بدنسازی در کنار تمرینات ورزشی به افراد کمک می‌کند تا زودتر به هدف خود رسیده تا به اندامی متناسب و ورزیده دست پیدا کنند.

مکمل ورزشی

مکمل بدنسازی بسته به نوع ترکیباتی که دارد به مکمل پروتئین، مکمل چربی سوزی، مکمل افزایش وزن و... تقسیم می‌شود.

ورزشکاران بر حسب هدفی که در زمینه بدنسازی دارند می‌توانند با رعایت مقدار مصرف و زمان مصرف از این مکمل‌ها بهره‌مند شوند. مثلا ورزشکارانی که با هدف کاهش وزن و چربی سوزی به رشته بدنسازی روی آورده‌اند در کنار تمرینات سخت بدنسازی حتما باید از مکمل‌های چربی سوزی نیز استفاده کنند تا زودتر به نتیجه دلخواه خود برسند. البته باید این نکته را هم یادآور شویم که مکمل بدنسازی جایگزین مناسبی برای غذا نبوده و تنها به عنوان یک کمک کننده تأمین مواد مغذی می‌تواند اثر مثبت در بدن شما داشته باشد.

اما به طور کل می‌توان گفت مصرف مکمل بدنسازی در کنار غذا به شما کمک می‌کند تا عضلاتی قوی و پر حجم داشته باشید. در کل این مکمل‌ها برای اهدافی همچون کاهش وزن، افزایش وزن، افزایش عملکردهای ورزشی، ریکاوری و.. به صورت جداگانه و یا ترکیبی مورد استفاده ورزشکاران بدنساز قرار می‌گیرد. در زمان خرید انواع مکمل ورزشی حتما به اورجینال بودن آن و نیز به زمان مصرف و مقداری که در هر نوبت باید استفاده کنید توجه کامل داشته باشید و آن را از داروخانه های معتبر کشور تهیه نمایید.

داروخانه آنلاین از جمله فروشگاه‌های معتبر در سطح کشور می‌باشد که انواعی از مکمل‌ها، داروها، لوازم بهداشتی و آرایشی همچون انواع مکمل بدنسازی، انواع قرص مفاصل و استخوان، انواع قرص کم خونی، قرص‌ها و مکمل‌های دوران بارداری و... را ویترین فروشگاهی خود قرار داده است تا شما عزیزان در کمترین زمان و به روشی بسیار آسان بتوانید محصول مورد نیاز خود را سفارش داده و در مکان درخواستی خود به راحتی آن را تحویل بگیرید. در ادامه به معرفی برخی از این مکمل‌های بدنسازی خواهیم پرداخت. اگر تمایل به خرید و مصرف مکمل‌های بدنسازی دارید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطالب همراه ما باشید.

مکمل پروتئین

یکی از مهم‌ترین مکمل بدنسازی مکمل پروتئین است، زیرا به رشد و تقویت عضلات بدنتان کمک کرده و وجود آن جهت ریکاوری بعد از تمرینات سنگین بدنسازی ضرورت دارد. مکمل پروتئین انواعی مختلف دارد که شامل مکمل پروتئین وی، پروتئین ایزوله، پروتئین کارئین، مکمل‌های آمینواسیدی، مکمل بی سی ای ای، مکمل گلوتامین، مکمل آرژنین، مکمل آلانین، مکمل تالورین و مکمل لوسین می‌باشد .

برای توضیح هر کدام به طور خیلی خلاصه می‌توان گفت که مکمل آمینو اسید در واقع بلوک ساختمانی پروتئین محسوب می‌شود و مکمل کازئین نیز همان مکمل پروتئین شیر است و برای عضله سازی در زمان استراحت مفید است، مکمل بی سی ای ای نیز از معروف‌ترین مکمل‌های ورزشی محسوب شده و جهت عضله سازی بسیار مفید بوده و مکمل گلوتامین نیز به افزایش حجم سلول‌های عضلانی و همچنین به کاهش دردهای عضلانی کمک کرده و فرایند ریکاوری را سرعت می‌بخشد. مکمل آرژنین نیز تامین کننده اسید نیتریک بوده و منجر به زیاد شدن سنتز پروتئین در عضلات ورزشکار می‌شود. مکمل آلانین نیز منجر به افزایش تولید پروتئین و گلیکوژن شده و مکمل تالورین نیز باعث زیادتر شدن سطح انرژی می‌گردد همچنین مکمل لوسین نیز به افزایش سنتز پروتئین کمک می‌کند.

مکمل های بدنسازی و انواع آن

در میان این مکمل‌های پروتئینی مکمل وی جزو معروف‌ترین و پرکاربردترین مکمل بدنسازی است که به راحتی می‌توانید آن را در داروخانه آنلاین تهیه کنید و همانند داروها و مکمل‌های مجاز چون قرص مفاصل و استخوان یا قرص کم خونی می‌توانید آن را بدون تجویز پزشک مصرف نمایید؛ چون پایه ترکیبات آن کاملا طبیعی بوده و از مواد شیمیایی در آن استفاده نشده است. پروتئین وی برای تقویت عضلات و رشد آن‌ها بسیار مفید بوده و به دلیل جذب سریع آمینو اسید موجود در آن توسط بدن، هضم آن بسیار آسان بوده و بر قدرت سیستم ایمنی بدن ورزشکاران تاثیر به سزایی دارد. این ویتامین منجر به کاهش فشار خون، استرس و افزایش عملکرد کبد م‌یگردد.

مکمل پمپ

این نوع از مکمل بدنسازی شامل مواد محرک کافئین، انواع ویتامین‌ها، کراتین و ال آرژنین است که سطح انرژی ورزشکار را بالا برده و از خستگی عضلات جلوگیری می‌کند.

مکمل مولتی ویتامین

این نوع از مکمل بدنسازی جهت جبران کمبود ویتامین در بدن مورد مصرف ورزشکاران قرار می‌گیرد. بدن همه ما برای انجام برخی واکنش‌های بیوشیمیایی به برخی ویتامین‌های محلول در آن و چربی نیازمند است و کمبود آن‌ها باعث خستگی‌های زودرس و نارسایی در بدن می‌شود.

مکمل کربوهیدرات

این نوع از مکمل بدنسازی برای تامین انرژی بدن مفید هستند و کمبودهای کالری در رژیم غذایی ورزشکاران را جبران می‌نماید. همچنین بهترین مکمل جهت افزایش وزن محسوب شده و در حجیم کردن عضلات و بافت‌های بدن بسیار موثر است. در کل می‌توان گفت این مکمل‌ها نوعی انرژی خوب در بدن ورزشکار ایجاد کرده که بر حسب وزن و تمرین توسط مربیان به ورزشکاران تجویز می‌شود.

مکمل گینر

این مکمل نیز از معروف‌ترین و پرکاربردترین مکمل‌های موجود در بازار است که هم عضله ساز بوده و هم منجر به افزایش وزن می‌گردد. در ترکیبات این نوع از مکمل‌ها از کربوهیدرات و پروتئین استفاده شده است و معمولا در کنار کراتین مصرف می‌گردد.

مکمل پروهورمون

استفاده از این نوع از مکمل بدنسازی به افزایش توده‌های عضلانی در مردان کمک کرده و قدرت و توان بدنی ورزشکاران را افزایش می‌دهد. این مکمل بر پایه هورمون تستوسترون مردانه است و علاوه بر قدرت عضلانی از پوکی استخوان و ریزش مو در آقایان جلوگیری می‌کند.

مکمل ریکاوری

یکی از ضروری‌ترین اقدامات پس از انجام تمرینات سخت ورزشی ریکاوری می‌باشد تا به کمک آن ورزشکار علاوه بر حفظ توده عضلانی، خستگی ناشی از تمرینات را نیز در خود کاهش دهد. این نوع از مکمل بدنسازی شامل مقادیری از پروتئین‌های زود هضم و همچنین کربوهیدرات می‌باشد که بعد از تمرینات سخت ورزشی مورد استفاده ورزشکاران قرار می‌گیرد.

مکمل های بدنسازی و انواع آن

برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این مکمل‌ها می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کرده و ضمن بازدید از تمامی محصولات بهداشتی و درمانی نظیر انواع مکمل‌ها، انواع قرص کم خونی، انواع دارو و قرص مفاصل و استخوان و دیگر اقلام، از راهنمایی و مشاوره متخصصان داروخانه آنلاین نیز بهرمند شوید و با کمک این عزیزان بهترین دارو و مکمل مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

کد خبر 593759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha