مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

معاون پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، شاخص هوا در این استان را طی ۲۴ ساعت گذشته ناسالم و در وضعیت هشدار اعلام کرد.

هوای آلوده کرمانشاه

«آذر ولی زاده» در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره به شاخص ۲۴ ساعته هوای کرمانشاه تا ۹ صبح امروز گفت: شاخص هوای کرمانشاه از ۱۰۷ به ۱۱۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است. این در حالی است که شاخص استاندار هوای سالم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

وی با بیان اینکه شرایط ناسالم هوا طی چند روز اخیر در نوسان بوده است، افزود: این وضعیت معلوم نیست تا کی ادامه پیدا کند زیرا شاخص هوا را ۲۴ ساعته حساب می کنند.  

معاون پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای سال تا به امروز این پنجمین روز آلودگی هوا در استان و اصلی ترین منبع آن  گرد و غبار است.

ولی زاده افزود: این توده گرد و غبار از عراق وارد کشور شده که پس از عبور از شهرستان‌های گیلانغرب، قصر شیرین و سرپل ذهاب اکنون آسمان کرمانشاه و شهرستان‌های شرقی استان را آلوده کرده است.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر این توده گرد و غبار به کنگاور هم رسیده و شاخص هوا (از ۱۰۵ به ۱۰۷ میکروگرم بر مترمکعب)   ناسالم است. همچنین قصرشیرین به علت نوسانات آلودگی امروز در وضعیت هشدار قرار دارد.

معاون پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در خاتمه توصیه کرد: سالمندان، زنان باردار، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با توجه به هوای آلوده و ناسالم از خانه خارج نشوند.

کد خبر 593605

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha