مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

۷۳ درصد از دانش‌آموزان شهرها و روستاهای استان لرستان عضو برنامه شاد هستند.

شاد

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا مدارس شهرهای استان به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با عضویت در برنامه شاد به ادامه تحصیل می‌پردازند.

دکتر علیرضا نخعی افزود: به جز ۷۳ درصد دانش‌آموزی که از برنامه شاد استفاده می‌کنند، مدارس روستاها و همچنین عشایر عمدتا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این دانش‌آموزانی که ازین امکانات برخوردار نیستند هم از طریق مدرسه تلویزیونی و بسته‌های آموزشی مکاتبه‌ای که در اختیار آنها قرار داده شده، کلاس‌های درس را می‌گذرانند. در واقع سعی بر این است که همه دانش‌آموزان به هر شکلی از آموزش بازنمانند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان خاطرنشان کرد: امتحانات نهایی هم به دلیل اینکه سراسری در کشور برگزار می‌شوند، حضوری است. امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم هم به دلیل داشتن امکانات فاصله گذاری اجتماعی و جمعیت حداکثر ۳۰ نفر در هر مدرسه، حضوری خواهد بود.

نخعی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بنا به شرایط موجود کرونایی و قرمز شدن شهرهای استان و همچنین تجربه سال گذشته مابقی امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار شود که البته این موضوع هنوز قطعی نیست.

وی همچنین درباره استخدام نیرو در آموزش و پرورش استان عنوان کرد: هر سال بسته به شرایط، نیاز، قانون و مجوزها سازمان امور استخدامی سهمیه‌ای برای استخدام در آموزش و پرورش استان در نظر می‌گیرد. این سهمیه به صورت قطعی است و بخشی از آن در قالب پذیرش دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد موسوم به ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان و همچنین بخشی از آن هم مربوط به تغییر وضعیت نیروهای حق‌التدریسی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان افزود: ردیف‌های استخدامی از سازمان امور استخدامی صادر می‌شود. اما هنوز زمان و فرآیند آزمونی آن هنوز مشخص نیست.

کد خبر 593602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha