مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: زلزله ۵.۳ ریشتری شامگاه دیروز (سه‌شنبه) در مریوان به ۲۹۷منزل روستایی این شهرستان در ۲۳روستا خسارت وارد کرد.

زلزله مریوان

«بشیر حسینی» در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: بیشترین خسارت‌ها مربوط به روستاهای نوار مرزی است که در این بخش ۱۷منزل مسکونی بین ۳۰ تا ۶۰درصد خسارت دیده‌اند.

وی با بیان اینکه این زلزله به چند روستای غیر مرزی نیزخسارت وارد کرده است، افزود: این روستاها به‌صورت پراکنده و مربوط به نقاط مختلف شهر هستند.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان بیان کرد: زلزله شب گذشته موجب مصدومیت ۹نفر از مردم مریوان شد که همه آن‌ها هنگام فرار از ناحیه پا آسیب دیده و به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند. هیچ یک از مصدومیت‌ها بر اثر آوار نبوده‌است.

حسینی همچنین ارائه میزان خسارت‌های نهایی را منوط به گزارش ارزیابان حاضر در منطقه عنوان کرد و گفت: هنوز کار ارزیابی ادامه دارد و ممکن است بر میزان این آمار افزوده شود. تاکنون براساس گزارش‌های رسیده روستاهای خاو و میرآباد بیشترین خسارت‌ها را متحمل شده‌اند.

وی اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله همه نیروهای امدادی وارد عمل شدند و به مردم و مناطق آسیب دیده خدمت‌رسانی کردند. از لحظه نخست تا حادثه تاکنون نیروها مشغول کار هستند و در مناطق روستایی با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها  شرایط  بهتر شده است.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان تصریح کرد: بعد از زلزله دیشب، شاهد ۶ پس‌لرزه بودیم و به همین دلیل نیروهای امدادی از ورود برخی خانواده‌ها به خانه‌هایشان جلوگیری و آن‌ها را در خانه‌ همسایه‌ها و بستگان اسکان داده‌اند.

وی گفت: تا کنون چادری در مناطق برپا نشده زیرا ضرورتی برای این اقدام نیست، اما نیروها همچنان در آماده باش قرار دارند و وضعیت شهر مریوان هم به حالت عادی برگشته و زندگی طبق روال قبل جریان دارد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

کد خبر 593536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha