مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
۰ نفر

زلزله شامگاه امشب در مریوان کردستان دو مصدوم را در پی داشت. همچنین دیوار چند خانه روستایی ترک برداشت.

زلزله

به گزارش همشهری‌آنلاین، فرماندار مریوان با اعلام این خبر گفت: ‌زلزله‌ای که شامگاه امشب (سه‌شنبه) مریوان را لرزاند موجب مصدومیت دو نفر از شهروندان شد.

به گفته ارتیکاس اقبال، این ۲ نفر به دلیل ترس و فرار از زلزله دچار اضطراب و مصدومیت از ناحیه پا شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

اقبال با بیان اینکه نیروهای هلال احمر، شهرداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان به مناطق مختلف اعزام شدند و در حال بررسی وضعیت و خسارت‌های احتمالی زلزله هستند، افزود: تاکنون تیم‌های ارزیاب فقط ترک‌خوردگی دیوار برخی منازل مسکونی را در مناطق روستایی این شهرستان گزارش داده‌اند.

مدیرکل بحران استانداری کردستان هم از خسارت به دیوار چند خانه روستایی در بخش «خاو و میرآباد» مریوان خبر داد و گفت: کانون زلزله در خاک عراق و در نزدیکی شهر پنجوین بوده و در نواحی مرزی استان از جمله مریوان، سروآباد و بانه به صورت ویژه احساس شده است.

محمد فلاحی افزود: با توجه به اینکه کانون زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان بوده و عمق آن در ۱۰ کیلومتری سطح زمین بوده است خوشبختانه خسارت مالی و جانی قابل توجهی نداشته است.

وی به اهالی ۳ شهرستان مرزی مریوان، سروآباد و بانه توصیه کرد با هوشیاری بیشتری امشب را پشت سر بگذارند و پیش‌بینی پس‌لرزه را برای این زلزله داشته باشند.

شبکه برق، آب، گاز و تلفن شهرستان های مرزی برقرار است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

لرزه ۳/۵ ریشتری امروز ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را لرزاند.  این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی بانه، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

کد خبر 593470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha