وزیر امور خارجه با بیان اینکه تاریخ مشترک ایران و ازبکستان زمینه دوستی دو ملت را بیش از پیش گسترش می‌دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند راه ترانزیت ازبکستان را به بازارهای جهانی و ‌آب‌های آزاد فراهم کند.

جواد ظريف در سفر ازبكستان با همتاي ازبكي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف که به ازبکستان سفر کرده است پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای ازبکستانی خود از مهمان‌نوازی دولت و ملت ازبکستان تشکر کرد و با تبریک جشن نوروز به مردم ازبکستان گفت: مردم ازبکستان با ما در نوروز و در بسیاری از موضوعات فرهنگی شریک هستند.

وزیر امور خارجه با اشاره به گفت‌وگوهای امروز خود با عبدالعزیز کامل‌اف گفت: ما در زمینه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تقویت گسترش روابط بین ایران و ازبکستان و همین‌طور درباره همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه در رابطه با صلح افغانستان گفت‌وگو کردیم.

ظریف ضمن ابراز امیدواری به گسترش همکاری‌های دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند راه ترانزیت ازبکستان به بازارهای جهانی و آب‌های آزاد را فراهم کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: حوزه‌های مختلف همکاری بین دو کشور وجود دارد، تاریخ مشترک بسیار طولانی ما زمینه برای دوستی بین دو ملت را بیش از پیش گسترش می‌دهد و امیدوارم در ملاقات امروز بعد از ظهر با آقای میرضیایف، رئیس جمهوری ازبکستان، به این زمینه‌ها گسترش بیشتری بدهیم.

وزیر امور خارجه امروز برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان راهی آسیای میانه شده است.

کد خبر 593110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha