یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار 5 خودرو بمبگذاری شده در شهر کرکوک در شمال عراق روز یکشنبه 15 اکتبر ( 23 مهر) دستکم 11 کشته و 62 زخمی برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرتیپ عادل ابراهیم از فرماندهان ارشد پلیس کرکوک گفت، یک فرد انتخاری با خودرویی بمب گذاری شده در مسیر کاروان گشتی نیروهای حفاظت از تاسیسات حیاتی در مرکز کرکوک خود را منفجر کرد که طی آن پنج نفر کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته این پلیس عراقی، انفجار دیگری نیز نزدیک شورای شهر استانداری کرکوک و نزدیک مقر سازمان بدر وابسته به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق منفجر شد.

این منبع گفت: بعد از گذشته تقریبا یک ساعت از این انفجار، خودروی بمب گذاری شده دیگری در یک بازار در منطقه "راس دو میز" در جنوب کرکوک، منفجر شد که بر اثر آن سه نفر کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.
وی تاکید کرد، این انفجار باعث حریق در ساختمان تجاری و مسکونی شد و خسارت‌های سنگینی به بار آورد.

این منبع افزود: یک فرد انتحاری نیز خود را در برابر مرکز تربیت معلم خانم در محله التسعین در مرکز کرکوک منفجر کرد که به کشته شدن دو دانشجو و زخمی شدن 25 نفر دیگر انجامید.

به گفته این منبع، انفجار چهارم که بر سر یک گشتی پلیس در جاده عمومی به سمت بغداد روی داد، هشت نفر زخمی شدند این در حالی است که یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز این شهر روی داد که تلفاتی در بر نداشت.

کد خبر 5931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز