مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

۱۸۸ مورد مثبت و ۱۷۷ مورد بستری جدید بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایلام شناسایی شد. همچنین ۵ شهرستان این استان هم در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت وگو با همشهری با اشاره به افزایش تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی اظهار کرد: افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۲۸ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده و این مساله بسیار نگران کننده است. با ورود به پیک چهارم کرونا خطر افزایش تعداد فوتی‌ها نیز وجود دارد.

دکتر محمد کریمیان گفت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا مربوط به شهرستان آبدانان در استان گزارش شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا نیز تاکنون ۶۷۸ نفر است.

وی اضافه کرد: با اعلام رنگ بندی جدید ۵ شهرستان استان ایلام شامل ایوان، ایلام، دهلران، چرداول و آبدانان در وضعیت قرمز کرونایی هستند. شهرستان‌های بدره، دره شهر، سیروان، ملکشاهی، مهران و هلیلان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت است زیرا بسیاری از شهروندان از ماسک استفاده نمی‌کنند. همچنین حضور در دورهمی‌ها و برگزاری مراسم عروسی و سوگواری از عوامل تغییر وضعیت استان است که متاسفانه از سوی مردم جدی گرفته نمی‌شود.

کریمیان از شهروندان در خواست کرد تا جای ممکن از وسایل نقیله عمومی پرازدحام استفاده نکنند. صرف غذا در رستوران و حضور در مکان‌های پرجمعیت و سرپوشیده هم از عوامل اصلی انتقال کرونا است که باید به آن توجه جدی شود.

وی اظهار کرد: اگر این روند بستری ادامه داشته باشد با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه خواهیم شد و این موضوع از چالش های جدی استان است.

بر اساس این گزارش، وضعیت به حدی حاد گزارش شده که استاندار ایلام از همه فرمانداران و مسئولان خواسته است برای مهار فوری کرونا تلاش کنند و به شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی رسیدگی ویژه داشته باشند.

کد خبر 593087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha