یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
۰ نفر

یک منبع مطلع نزدیک به هیئت مذاکره کننده ایران در نشست وین گفت: «دستور مذاکرات سه‌شنبه میان ایران و ۱+۴ تنها گفتگوهای فنی (حقوقی) برای شیوه اجرای تعهدات طرفین و راستی‌آزمایی آنها است و حتی هیچ مذاکره‌ای درباره خود برجام صورت نخواهد گرفت. بر این اساس هیچ‌گونه مذاکره‌ای در موضوعات فرابرجامی نیز انجام نخواهد شد. ضمن آنکه جمهوری اسلامی ایران

برجام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نورنیوز، در ادامه جلسات فصلی کمیسیون مشترک برجام، قرار است نشست بعدی این کمیسیون روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ با حضور نماینده ایران و اعضای ۱+۴ در وین پایتخت اتریش برگزار شود.

دراین رابطه یک منبع مطلع نزدیک به هیئت مذاکره کننده ایران در نشست وین گفت: «دستور مذاکرات سه‌شنبه میان ایران و ۱+۴ تنها گفتگوهای فنی (حقوقی) برای شیوه اجرای تعهدات طرفین و راستی‌آزمایی آنها است و حتی هیچ مذاکره‌ای درباره خود برجام صورت نخواهد گرفت. بر این اساس هیچ‌گونه مذاکره‌ای در موضوعات فرابرجامی نیز انجام نخواهد شد. ضمن آنکه جمهوری اسلامی ایران بارها سیاست غیرقابل تغییر خود در خصوص عدم مذاکره پیرامون موضوعات فرابرجامی را به صورت رسمی و شفاف اعلام کرده است.

با توجه به الزامات اعلام شده از سوی ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی خود، به نظر می‌رسد باید نشست وین را عرصه‌ای برای آزمایش توان‌مندی ۱+۴ در مسیر فهم کامل ضرورت‌های ایجاد تغییر در بن‌بست موجود قلمداد کرد و چنانچه ۱+۴ به هر شیوه‌ای که خود تشخیص می‌دهد بتواند آمریکا را به اجرای تعهدات قانونی خود به ویژه لغو یک‌باره و کامل تحریم‌ها مجاب کند می‌توان امیدوار به ایجاد گشایش بود.

در صورتی که آمریکا با حسن‌نیت عمل کند، باید با رفع تمامی تحریم‌های مذکور عدد آنها به بیش از ۱۶۰۰ مورد می‌رسد به تعهدات خود عمل کرده و موانع را برای خروج از وضعیت فعلی بردارد. با تحقق الزاماتی که ذکر آن رفت، ایران اطمینان داده است که پس از راستی‌آزمایی به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت.

کد خبر 593007

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha