استاندار خراسان رضوی از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی استان بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

پروژه خراسان رضوی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدصادق معتمدیان درباره دستاوردهای سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور به خراسان رضوی گفت: تعدادی پروژه در این سفر مورد بهره برداری قرار گرفت که عمده این پروژه ها در حوزه شهرداری، مدیریت شهری و بخشی هم مربوط به حوزه آموزش و پرورش و حاشیه شهر  قرار داشت.  

معتمدیان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور را توافق در جهت تامین مالی برای پروژه های عمرانی استان دانست و تاکید کرد: از ماه‌ها قبل مدیریت استان در راستای تحرک بخشی به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این موضوع را پیگیری می کرده است. بر اساس دستوری که معاون اول رئیس جمهور به رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از بانک‌های عامل کشور صادر کردند، حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده ۵۶ و در واقع به عنوان فاینانس داخلی از طریق بانک ها به پروژه های عمرانی استان در دو بخش اختصاص خواهد یافت.

معتمدیان افزود: این اعتبار به پروژه‌های عمرانی در حوزه راه‌ها و آب و فاضلاب اختصاص خواهد داشت که در این راستا شاهد شتاب بخشی به پروژه‌های عمرانی در این دو حوزه مهم که از اولویت های زیرساختی استان محسوب می‌شوند، خواهیم بود.  

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری داشتیم بین بانک‌های عامل و  صندوق توسعه ملی توافقی هم انجام گرفت که از محل منابع صندوق توسعه ملی، تامین منابع مالی واحدهای فعال اقتصادی استان در بخش‌های کشاورزی صنعت معدن و گردشگری صورت گیرد. بر این اساس یک کف ۱۷ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.  

وی گفت: پرونده واحدهای مورد نظر بعد از توجیه طرح‌ها و تایید شرایط شکلی آنها از سوی بانک‌های استان برای تامین اعتبار به صندوق توسعه ملی ارسال خواهد شد تا توسط بانک های عامل پرداخت صورت گیرد.

کد خبر 592951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha