مدیر کل محیط زیست شهرداری به تشریح برنامه‌های شهرداری تهران به منظور مدیریت مصرف انرژی در سال‌های پیش رو خبر داد و گفت: افزایش ۲ درصدی مصرف انرژی تجدیدپذیر تا سال ۱۴۰۲، تهیه دستورالعمل ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی و یک‌بارمصرف، تولید انرژی پایدار از پسماند و راه‌اندازی ایستگاه متروی محیط زیستی از برنامه‌های مدیریت شهری است.

زباله

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، شینا انصاری درباره برنامه‌های پیش روی این اداره کل در سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما تامین انرژی مصرفی در فضاهای مدیریت شهرداری تهران است که به صورت سالانه از انرژی‌های تجدیدپذیر (به میزان ۲ درصد سالانه) استفاده شود.

او افزود: توسعه ظرفیت اسمی نیروگاه‌های خورشیدی (سالانه ۶۰۰ کیلووات ساعت تا سال ۱۴۰۲) از سوی شهرداری با همکاری سازمان مدیریت پسماند در جهت استحصال انرژی پایدار از پسماند (سالانه ۲ مگاوات تا سال ۱۴۰۲) نیز دنبال می‌شود.

انصاری از کاهش مصرف انرژی در مجموعه شهرداری تهران (به میزان ۱۰ درصد سالانه) بر اساس برنامه‌های جامع این دستگاه خبر داد و گفت: ممیزی انرژی ساختمان‌های جدید و اجرای راهکارهای ارائه شده برای ساختمان‌های سال قبل (سالانه ۲۵۰ ساختمان تا سال ۱۴۰۲) بوده است.

انصاری به موضوع معاینه فنی موتورخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این معاینه فنی سالانه از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه تامین انرژی مصرفی در فضاهای تحت مدیریت شهرداری تهران به صورت سالانه از انرژی‌های تجدید پذیر به میزان ۲ درصد سالانه باید افزایش یابد، اظهار کرد: به همین منظور توسعه ظرفیت اسمی نیروگاه‌های خورشیدی سالانه ۶۰۰ کیلووات ساعت تا سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان مدیریت پسماند در جهت استحصال انرژی پایدار از پسماند (سالانه ۲ مگاوات تا سال ۱۴۰۲) در نظر گرفته شده که به کاهش مصرف انرژی در مجموعه شهرداری تهران (به میزان ۱۰ درصد سالانه) کمک می‌کند.

ممیزی ساختمان‌ها؛ معاینه فنی موتورخانه‌ها

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه ممیزی انرژی ساختمان‌های جدید و اجرای راهکارهای ارائه شده برای ساختمان‌های ممیزی شده سال قبل از برنامه‌های پیش رو است، گفت: سالانه ۲۵۰ ساختمان تا سال ۱۴۰۲ باید طبق این برنامه ممیزی شوند.

وی افزود: معاینه فنی ۵۰۰ موتورخانه تا سال ۱۴۰۲ نیز در نظر گرفته شده است.

انصاری، شناسایی و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی، به‌روزآوری اطلس مناطق و تهیه اطلس جامع محیط زیست شهر تهران و بارگذاری در رصدخانه شهر تهران، همچنین طراحی سامانه پایش کیفی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی شهر تهران را از برنامه‌های ۱۴۰۰ شهرداری تهران در حوزه محیط زیست برشمرد و گفت: شناسایی عوامل بوی نامطبوع شهر تهران و ارائه راهکارهای کنترل و رفع آن و تدوین برنامه عملیاتی احیای ساختار و میراث طبیعی شهر تهران و پیرامون آن، چاپ کتابچه «راهنمای شناسایی گونه‌ها حیات وحش شهر تهران از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

این مدیر شهری از راه‌اندازی سامانه ارزیابی اثرات زیست‌محیطی پروژه‌ها و تدوین نظام‌نامه ارزیابی اثرات زیست‌محیطی پروژه‌های شهرداری تهران استقرار نظام مدیریت محیط‌زیست (ISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵) در ۵ معاونت، سازمان و شرکت و انجام مطالعات بررسی وضعیت محیط زیست شهر تهران (SoE) خبر داد و گفت: انجام مطالعات تاب‌آوری اکولوژیک شهر تهران و ابلاغ و راهبری پروژه محله سبز همچنین راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست با مشارکت ستاد مدیریت محله از دیگر برنامه‌های این اداره کل است. انصاری به تهیه دستورالعمل اصناف سبز (سوپرمارکت، داروخانه، میوه فروشی، …) و تهیه دستورالعمل اجرایی ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف در شهرداری تهران نیز اشاره کرده و گفت: همکاری در راه‌اندازی ایستگاه مترو محیط‌زیستی با همکاری شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از دیگر برنامه‌های ما در سال پیش رو است.

کد خبر 592790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha