مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

خوزستان از چند ماه پیش تنها استان قرمز از نظر کرونا بود که وضعیت بحرانی داشت و تا امروز هم در همین شرایط باقی مانده، اما امروز با خروج ۸ شهرستان از وضع قرمز به نظر می‌رسد می‌توان به بهبود شرایط در این استان امیدوار بود، اما حالا نگرانی‌هایی درباره تجمع‌های چندهزار نفری در شهرهای همسایه وجود دارد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، پیش از نوروز ۷ شهر قرمز اهواز، رامهرمز، آبادان، شوشتر، ماهشهر و دزفول در خوزستان وضعیت قرمز داشتند و این تعداد در ایام نوروز با اضافه شدن ایذه و بهبهان به ۹ مورد افزایش یافت و چند روز بعد با اندکی تغییر در نام شهرها، ۱۱ شهرستان در این استان جنوبی قرمز شد.

دانشگاه علوم پزشکی وضعیت کلی خوزستان را ثابت اما شکننده اعلام می‌کند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت با خروج ۸ شهرستان اهواز، آبادان، ایذه، بندرماهشهر، دزفول، شوش، مسجد سلیمان و شوشتر از وضعیت قرمز، فقط ۵ شهرستان این استان یعنی لالی، خرمشهر، اندیمشک، امیدیه و بهبهان در وضع قرمز قرار دارند. ۱۳ شهرستان استان هم در جدیدترین رنگ بندی در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این باره به همشهری گفت: از هفته منتهی به آخر سال گذشته تا امروز خوزستان تقریبا از حالت بحرانی و اضطراری پایان سال خارج شده، اما در یکی دو روز گذشته برگزاری دو تجمع بزرگ چند هزار نفری در شوش و همچنین دیشموک در استان همسایه یعنی کهگیلویه و بویراحمد و همسایه بهبهان زنگ خطر را به صدادرآورده است.

«حسین کاملی» افزود: به جز دو مورد تجمع ذکر شده نگرانی دیگری در استان وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود این استان زودتر از دیگر مناطق کشور از پیک کرونا خارج شود.

در حال حاضر همچنان مرز خوزستان با کشور عراق بسته و خروج از خوزستان فقط با تست منفی کرونا امکان‌پذیر است.

کد خبر 592770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha