مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

وضعیت کرونا در استان فارس بسیار نگران کننده شده به طوری که ظرفیت بیمارستان‌های شهید دکتر فقیهی و حضرت علی اصغر (ع) و بیمارستان شهید دکتر چمران که به پذیرش بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته در حال تکمیل است.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش قابل‌توجه موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های مشخص شده برای پذیرش بیماران به همه بیمارستان‌های قطب استان، بیمارستان‌های خیریه و خصوصی آماده‌باش داده شده است. همچنین بیمارستان پشتیبان در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب نیز در حال آماده‌سازی برای آغاز به کار دوباره است.

مهرزاد لطفی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر را غیره منتظره دانست و به همشهری اعلام کرد:‌ در مراکز ۱۶ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش یافته است و حدود ۲ هزار نفر در روزهای گذشته به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

وی تعداد بالای مراجعه به مراکز درمانی را نشان‌دهنده گستردگی چرخش ویروس دانست و بیان کرد: این موضوع تهدیدی جدی برای همه شهروندان به شمار می‌رود. اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند در آینده‌ای نزدیک با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: نکته قابل توجه این است که بیماری برای بسیاری از مردم عادی شده و اکثرا با توجه به تعطیلات نوروزی و دید و بازدیدها و سفرها پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌ و به آن بی توجه بوده‌اند. نتیجه سهل‌انگاری‌ها به خطر افتادن سلامت عمومی به ویژه برای گروه‌های پرخطر است.

به گفته او، در حال حاضر هیچ یک از شهرهای فارس وضعیت عادی ندارند و رنگ‌بندی شهرها نیز روزانه از زرد به نارنجی و از نارنجی به قرمز در حال تغییر است.

لطفی از شهروندانی که در تعطیلات نوروز به سفر رفته‌اند خواست پس از بازگشت، از حضور یافتن در جمع‌های خانوادگی و دید و بازدیدها خودداری کنند و حداقل به مدت ۲ هفته در خانه بمانند.

کد خبر 592671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha