دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه قرار است فرآیند رسیدگی به پرونده ترور شهید سردار قاسم سلیمانی در قالب یک کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عراق جدی‌تر و سریع‌تر پیگیری شود، گفت: از طرف عراق، معاون دادستان کل و از طرف ایران، معاون دادستان تهران در این کمیته نماینده هستند.

ترور حاج قاسم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، علی باقری‌کنی با اشاره به آخرین جزئیات از پیگیری‌های بین‌المللی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در مورد پرونده شهید سلیمانی، دادسرای بین‌المللی تهران مسئولیت پیگیری دارد، از ابتدا هم این مسیر را طی کرده و اکنون هم در مرحله تکمیل کیفرخواست است.

وی ادامه داد: روند دیگری را در همکاری با عراقی‌ها شروع کرده‌ایم چرا که عراقی‌ها به دلیل اینکه این جنایت در کشور آنها رخ داده و شهروندان آنها در این جنایت مورد هدف بوده و شهید شده‌اند، در این زمینه صلاحیت پیگیری دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: یک راه پیگیری دیگری هم وجود دارد که ایران و عراق باید با هم پیگیری کنند و در سفر آیت‌الله رئیسی به عراق هم به این موضوع توجه شد؛ آن هم همکاری مشترک دو کشور در قالب یک کمیته مشترک است.

باقری‌کنی بیان کرد: در این راستا کمیته مشترکی تشکیل شده و از طرف عراق، معاون دادستان کل و از طرف ایران، معاون دادستان تهران در این کمیته نماینده هستند.

وی گفت: قرار است در قالب یک کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، فرآیند رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی هر چه جدی‌تر و سریع‌تر پیگیری شود.

کد خبر 592658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha